2.4

Uncle Buck

Ungkarlen Buck panikinkallas som barnvakt av sin välartade bror. Buck, som är ovan med barn, ska nu passa den upproriska tonårsdottern och hennes två söta småsyskon.

Originaltitel Uncle Buck
Regissör John Hughes
Manus John Hughes
Genre Komedi, 80-tal
Skådespelare John Candy, Jean Louisa Kelly, Gaby Hoffmann, Macaulay Culkin, Amy Madigan, Elaine Bromka, Garrett M Brown, Laurie Metcalf, Jay Underwood, Brian Tarantina, Mike Starr, Suzanne Shepherd, Dennis Cockrum, William Windom (röst)

päronanton
2020-12-16
Det finns många filmer som jag verkligen älskar. Det är här en bland många som är så fantastisk underbar att jag blir varm inombords❤️ John Hughes kunde verkligen fånga den härliga feelgood känslan i sina filmer. En favorit helt klart! Såg om den nu efter två månader. John Hughes visste verkligen hur man gör filmer som får en att må bra.
HerrNenne
2020-01-30
Rätt rolig film. Ett par skämt har inte åldrats så väl men överlag är den aldrig jobbig att se på.
2019-12-05
Bra, rolig och underhållande rulle med bra skådisar!
dudson
2019-01-24
Im Uncle Vårt!#) hahaa stört skön film som är en komedi pärla! Älskar Candys grisiga miljö katasrtof till bil%) Finns många roliga scener man garvar åt" Candy var verkligen rolig i sina roller. Synd denna är smått bortglömd. Feel Good rulle 4-sure!
Nalleman
2019-01-17
Den är lite smårolig men den vedervärdige Culkin förstör lite genom sin blotta närvaro.
wasteoftime
2018-09-16
Det ska sägas, att Uncle Buck är ingen höjdarrulle. Den har dock en förlåtande egenskap. En stor sådan. Både bildligt och bokstavligt. John Candy. I övrigt är det rätt slätstruket i mångt och mycket. Vissa saker är lite småkul, några få saker väldigt roliga, och mycket är mest "jaha..?" 0,4 på SH-skalan.
myslas
2018-09-06
Lite i samma stil som Ensam Hemma som kom ett år senare. Inte lika bra men den har sina stunder.
Biberkolben
2018-05-29
Ett guldkorn som jag hade lyckats missa helt!
AngelsDiary
2018-04-14
Underhållande
fridenpaden
2015-10-04
Fortfarande bra men det finns skämt som känns både gamla och väldigt olustiga. Som när Buck frågar om äldsta dottern vill ha en cigarr. "I'll get it nice and juicy for you". Vad fan ska det betyda!