3.2

Uncut Gems

En djupt skuldsatt juvelerare i New York riskerar allt för att ligga steget före indrivarna och hålla företaget – och sig själv – vid liv.

Originaltitel Uncut Gems
Regissör Benny Safdie, Josh Safdie
Manus Benny Safdie, Josh Safdie, Ronald Bronstein
Genre Drama, Kriminalare, Thriller
Skådespelare Adam Sandler, LaKeith Stanfield, Idina Menzel, Julia Fox, Judd Hirsch, Kevin Garnett, Eric Bogosian, Keith William Richards, Jonathan Aranbayev, Noa Fisher, Mike Francesa, Pom Klementieff, Jacob Dylan Igielski, Wayne Diamond, Josh Ostrovsky, Benjy Kleiner, Tommy Kominik, Louis Anthony Arias, Keren Shemel, Sahar Bibiyan, Paloma Elsesser

program2
2020-05-19
Alltför stiliserad för att riktigt fungera. Den intar avantgardefilmens pose men kommer inte med något nytt och misslyckas därför. Den 90-talsstil och "febriga dekadens" som utgör så stor del av filmens poäng är redan ganska uttjatat, åtminstone i mer trendkänsliga delar av konsten osv. Kanske är det mina referenser som gör att jag redan är trött på det, men det är alltid tråkigt att se något som safear sig till en aura av förment nyskapande.
coastaltown
2020-05-07
bra uppföljare till good time, de vet vad de håller på med de där bröderna
Xtro
2020-04-26
Är definitivt stresskänslig som ofta undviker gapiga filmer med hektiskt tempo och jag kände att den var jobbig de första fem minuterna, men jag gav inte upp och det visade sig vara ett hypnotiserande mästerverk som lät Adam Sandler vända upp och ner totalt på min uppfattning om honom, baserad på hans högst penibla 90-talskomedier.
HansMoleman
2020-04-20
Svag tvåa. Var nära att avbryta tittandet flera gånger.
Hanness
2020-04-14
Vet inte riktigt vilket betyg jag vill ge, men tyckte Adam Sandler gjorde en mycket bra roll. Blev förvånad att se honom ta sig an en seriös roll utan en massa flum och trams.
Ful_fisk
2020-04-11
Nja... Inte direkt dålig, men jag blev aldrig särskilt engagerad. Har sett den här typen av filmer förut och gjord bättre.
mazquara
2020-04-11
jag blev imponerad, inget för den stresskänslige
Krantzylvania
2020-03-13
Bra musik, bra tempo och bra Sandler!
ilgoga
2020-03-08
Får fram en bra stresskänsla men sen är det inte så mycket mer. Förutsägbar och svårt att bry sig om protagonisten överhuvudtaget.
nikdelarge
2020-03-02
Gjord för dagens 15-åringar. Sjukligt högt tempo genom hela filmen.