2.7

Undead

Ett meteroitregn öser ned över en australisk stad och för med sig en smitta som orsakar ett våldsamt angrepp från de levande döda.

Originaltitel Undead
Regissör Michael Spierig, Peter Spierig
Manus Peter Spierig, Michael Spierig
Genre Skräck, Science Fiction, 2000-tal
Skådespelare Felicity Mason, Mungo McKay, Rob Jenkins, Lisa Cunningham

Skapad 2019-11-10 av santiago
En utomjordisk invasion av jorden brukar börja i USA av någon underlig anledning. I den här filmen börjar den i Australien istället. En liten pittoresk by på landsbygden blir föremålet för de...   Läs mer »

Halofreak92swe
2015-01-14
Urk. Den här filmen var inte ens B, den var C. Ruskigt usel.
saggesaliv
2014-10-07
Ett zombie-utbrott ankommer till lilla fiskarstaden Berkley. Några få människor lyckas undkomma det, en av dem har varit med om samma sak tidigare. De ska överleva, tillsammans. Efter att ha sett Daybreakers, och Predestination, Spierig bröderna två andra filmer utöver Undead, hade jag faktist ganska höga förväntningar på Undead. Allting krossas då den första timmen då filmen nästan är olidlig, jag tänker fölera gånger på att stänga av och det verkar som att detta är en av de sä msta filmerna jag sett. Skådespelet är uselt, scenografin är ännu uslare. Ingenting stämmer, storyn är ologiskt och allting är bara förvirrande, åpå ett störande sätt. Efter lite mer än 2/3 av filmen, så börjar den faktiskt bli något intressantare, säcken knyts ihop, vi får förklaringar och aliens blandas in i bilden. Men det går knapast att rädda ett sjunkande skepp, bara möjligen få det att sjunka långsammare. Jag är något splittrat, jag tänkte ett tag på betyg som jag aldrig delar ut - 1/10, men efter slutspurten höjdes den till 2/10, 3/10 och nästan, men bara nästan 4/10. Det är nära fyran, då jag faktiskt gillade slutet, men just nu sätter jag 3/10, men det finns chans att jag höjer det när den fått smälta in lite. Det märks att det är Spierig brödernas första film och det märks att de hade en låg budget (de finansierade den själva med hjälp av familj och vänner), samt filmade den på "första försöket" då de inte hade råd att filma om scenerna. Framåt slutet förstod jag vad de egentligen hade försökt skapa, det hade kunnat bli bättre med mera budget och kanske med hjälp av en mer erfaren manusförfattare (nästan allting i denna filmen är skött av Spierig bröderna själva - manus, regi, finansiering, klippning, specialeffekter, ljudklippning och ljudeffekter med mera). Det märks ju att de är nybörjare här, men jag respekterar ändå verkligen vad de har gjort - då filmen i grunden har en bra idé, det är utförandet det är fel på, men med sin budget och erfarenhet så var detta det bästa de kunde åstadkomma.
Dutch
2013-11-23
Småtjusig zombierulle men jag störde mig något oerhört på musiken.
Metheuz
2013-05-14
Combon aliens och zombies var väl inte sådär jätteklockren. Överlag en rätt dålig film men med lite ljusglimtar här och där. Plus i kanten för zombiefiskarna!
Greigh
2012-07-13
Jag hade hoppats emot någonting betydligt bättre och roligare. Men humorn och CGI-effekterna var så löjligt tråkiga och efter att halva filmen hade nått sin punkt ville jag bara stänga av och sova, Den var riktigt dålig!
ziferN
2012-06-03
Helt ok och bitvis underhållande men filmen kändes lite B och lockade inte mitt intresse till fullo, då jag har sett bättre i dess genre. Filmen bjuder dock på bitvis underhållning för stunden och jag kan inte hjälpa att det smått intressanta slutet drar upp betyget. Jag förstår givetvis att det är en lågbudget-film med den kunde ändå försöka underhålla mig mer. Svag trea.
TheHorrorfan
2012-04-10
Den här var ju väldigt speciell. Man får ta den som det den är, den gör sig medvetet B om man inte gillar det är upp till var och en.
Jonel
2012-03-13
Så B det bara kan bli. Men ändå rätt underhållande.
Robkiller
2011-07-02
Utomjordingar kommer till en småstad och börjar förvandla folk till zombies. En sån här film verkligen satsar på att få en etta. Den har skitfula effekter, kassa skådespelare, obefintligt manus, dråpliga ljudeffekter/musik och halvtaskig regi. Trots det så lyckas den bli lite småkul ibland, de vet att de aldrig kommer att lyckas göra någonting bra, så de tar det helt oseriöst och försöker få den att spåra ur så mycket som möjligt istället. Vi har en grupp med idioter, hysteriska kvinnor, galna poliser och en cool-lugn kille med en trippel-hagelbössa som har stenkoll på allt när det går åt helvete omkring dem och de blir attackerade av zombies. Dialogen består för det mesta av skrikande eller dumheter förutom den hårda killen som lugnt och metodiskt förklarar vad de ska göra, det ger en ganska kul kontrast. Ett rätt så bra exempel på en film som är så oseriöst usel att den faktiskt blir sevärd.
Noseman2005
2010-05-31
Den här minns jag som rolig och charmig!