3.6

Under a Serpent Sun: The Story of At the Gates

Dokumentär om At the Gates uppgång, fall och återförening under sommaren 2008. Filmat och berättad av gitarristen Anders Björler.

Originaltitel Under a Serpent Sun: The Story of At the Gates
Regissör Anders Björler
Manus Anders Björler
Genre Dokumentär, Musikal, 2010-tal

Powha
2013-09-10
Lite lång, irriterande melankolisk musik nästan hela filmen, som inte passar alla tillfällen. Hur som helst klart sevärt. Har återupptäckt atg de senaste dagarna. GO!
Kurt-Opeth
2012-04-24
Fantastiskt bra grupp, men fy för satan vad onödigt detaljerat det blir ibland.
ericdraven
2010-03-05
kände att en del saker saknades (exempelvis nämns inte tompas engagemang i ceremonial oath med ett ord), därför håller jag inte alls med claudimarino. intressant, djupgående och underbart nördig dokumentär.
claudiomarino
2010-02-18
Fick vibbarna av att filmen snarare var gjord för att ses av bandent själva än deras fans. På tok för lång, dessutom tekniskt undermålig. Men många roliga klipp och en djupgående historielektion av det som var At The Gates. Man borde klippt ner den till en dryg timma och lagt med resten som extramaterial ist.
Invertedd
2010-02-17
Riktigt matig dokumentär som både underhåller och inspirerar! Ett måste om man gillar "At The Gates", men också klart intressant för folk som inte ens är insatta i metal överhuvudtaget. Den ger en häftig inblick i en subkultur som i början av 90-talet var lika mystisk som den var ny. Ska du göra någon sorts uppsats på Death Metal så har du här en dokumentär som helt enkelt måste ses.