1.8

Under belägring 2

Casey Ryback är kock och f d kommandosoldat som åker ett expresståg med sin brorsdotter. Tåget blir kapat på väg genom Klippiga bergen.

Originaltitel Under Siege 2: Dark Territory
Regissör Geoff Murphy
Manus Richard Hatem, Matt Reeves
Genre Action, Thriller, 90-tal
Skådespelare Steven Seagal, Eric Bogosian, Everett McGill, Katherine Heigl, Morris Chestnut, Peter Greene, Patrick Kilpatrick, Scott Sowers, Afifi Alaouie, Andy Romano, Brenda Bakke, Sandra Taylor, Jonathan Banks, David Gianopoulos, Royce D Applegate

Raimo_1985
2019-12-04
Lite töntig men väldigt rolig och actionfylld. Detta är andra Steven Seagal-filmen jag ser efter Exit Wounds. Jag fortsätter gärna.
StureStenhög
2019-09-30
Dumunderhållning från 90-talet precis så som man vill ha den, och jag skulle nog säga att den här är ungefär lika bra som första filmen. Jag gillar att de inte ens försöker fabricera någon form av logik till att samma sak händer igen, Seagal bara råkar befinna sig på ett tåg som blir kapat av ett gäng skurkar med en fullkomligt överjävlig plan. Dumheterna fortsätter sedan att hagla från där och det är bara att njuta av spektaklet. Mycket rolig dialog blir det, och sekundärskurken spelad av Everett McGill är en skön filur. Kul också att Katherine Heigl gör en tidig roll här, jag skulle vilja säga att hon har kommit långt sedan dess, men jag vet inte om det verkligen är sant. Den inkompetenta militärledningen ger upphov till mycket komik dessutom. Tågfilmer, det är grejer det
ulpe01
2019-06-25
Har varken Tommy Lee Jones eller Gary Busey, så det här kan man skippa. Jag hade glömt att tjejen var Katherine Heigl. Det här var lääänge sen...
Halofreak92swe
2018-11-30
Töntig action med en töntig men hård Seagal:) Svag 3.
Rele
2018-06-15
Seagal action. Inget för mig och då blir det en svag tvåa.
Starkbröl
2018-03-28
Supertöntig men inte helt värdelös (men varför ser jag sådana här filmer). Kul att se en yngre Jonathan Banks.
Murvel48
2018-03-24
Oväntat bra men diverse dumheter gör att jag inte kan sätta en trea.
2017-10-22
Solidus
2017-03-29
Dum uppföljare, men lite underhållande är det.
Razzel
2016-11-06
Seagal själv ser ut att filmen igenom skratta åt eländet.