Under the Silver Lake

Sam faller för sin nya granne Sarah. När hon mystiskt försvinner bestämmer han sig för att med hjälp av sin bästa vän undersöka vad som hänt henne.

Originaltitel Under the Silver Lake
Regissör David Robert Mitchell
Manus David Robert Mitchell
Genre Drama, Komedi, Kriminalare, Thriller, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Andrew Garfield, Riley Keough, Topher Grace, Riki Lindhome, Patrick Fischler, Jimmi Simpson, Grace Van Patten, India Menuez, Sydney Sweeney, Zosia Mamet, Laura-Leigh Claire, Annabelle Dexter-Jones, Jeremy Bobb, Callie Hernandez, Don McManus, David Yow, Chris Gann, Jessica Makinson, Sky Elobar, Rex Linn, Luke Baines, Allie MacDonald, Victoria Bruno, Lola Blanc, Greg Wayne, Adam Bartley, June Carryl

StureStenhög
2019-09-17
Lite svårbedömd rulle det här. Jag tänkte redan när jag såg den att jag antagligen kommer gilla den mindre i efterhand än vad jag gjorde då när den pågick, och så har också blivit. Det blir lite mycket nonsens, samtidigt hoppas jag att filmen bara vill vara nonsens, då skulle den vara lättare att respektera än om den vill säga något skitnödigt, vilket jag nog är rädd för att den vill. Men hur man än vrider och vänder på det, så var det här en underhållande resa. Den påminner lite om The Big Sleep i den meningen att storyn är smått obegriplig, men väldigt engagerande ändå. Jag är hela tiden nyfiken på vad filmen ska hitta på härnäst, och det är ju inte direkt alltid fallet. Andrew Garfield är bra i huvudrollen dessutom, kul att få se honom spela en betydligt douchigare karaktär än vanligt. Jag gillar även miljöerna och Hollywood-temat, och allt är rattat med säker hand. Som spektakel är det bra helt enkelt, det som gnager är dess eventuella ambitioner att vara något mer än så
#54
2019-08-05
Trevligt oförutsägbar, men oslipad.
Zok
2019-05-26
Gillade detta, mycket bra och stilfull film som håller intresset hela vägen. Tycker det är lite Lynch över detta. Bland det bästa jag sett från förra året.
KyLLo
2019-05-05
Fantasifull och småskruvad mystik som utspelar sig vid den inhägnade sjön Silver Lake i Los Angeles. Jag älskar såna här filmer där allt kan hända, men där det fortfarande finns en viss verklighetsanknytning. Inte helt seriös men heller inte helt bortskojad, utan något mellanting. Den börjar som en sexistisk ungkarlsfilm, men jag tycker definitivt att filmen växer och mognar. Bland annat dyker det upp en gammal Max Martin-liknande musikproducent som är riktigt dryg. Varierande humor. Stundtals lite Tarantino-vibbar, särskilt när humorn är nattsvart. Det kan vara knepigt att förstå vad den går ut på, men den är ändå intressant och omväxlande ända in i slutet. Kvinnor beter sig mest som unga män och känns som en mans dagdrömmar, vilket drar ned intrycket. Om den varit något seriösare, något smartare och knutit ihop historien lite hårdare hade den nog varit ännu bättre i mitt tycke. Enskilda scener kommer jag inte att glömma i första taget.
Ghostface
2019-05-04
En lite för spretig historia som kompenserar med surrealistisk "underlands"atmosfär.
TURGUT
2019-04-13
Snyggt filmad och Andrew Garfield spelar en skön roll och men filmen är alldeles för flummig och "arty-farty" för min smak.