2.8

Under Toscanas sol

Frances är en 35-årig författare från San Francisco vars perfekta liv tar sig en oväntad vändning. Efter en jobbig skilsmässa blir hon väldigt deprimerad och får skrivkramp. Hon bestämmer sig för att ta en paus från allt och åka till Toscana för att hitta tillbaka till sig själv och livet.

Originaltitel Under the Tuscan Sun
Regissör Audrey Wells
Manus Audrey Wells
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Diane Lane, Sandra Oh, Lindsay Duncan, Raoul Bova, Vincent Riotta, Mario Monicelli, Roberto Nobile, Anita Zagaria, Massimo Sarchielli, Giulia Steigerwalt, Pawel Szajda, Valentine Pelka, Sasa Vulicevic, David Sutcliffe, Kate Walsh, Elden Henson
Betygsantal 2021

abnormal
2019-01-17
Bättre än väntat. Intressanta karaktärer och oförutsägbar handling.
2018-10-16
Inte bra. Inte usel, men inte bra.
2016-11-13
Såg den här filmen när den gick på TV för en massa år sen och då tyckte jag den var väldigt bra. Kan tänka mig att se om den om tillfälle ges.
purskatuja
2016-02-24
Smaklöst lökig film.
Rundeep
2015-09-11
Lite platt manus, men ändå ganska trevlig.
fantasticmndne
2015-01-07
Truely terrible. I tried to imagine it was a sequel to Rumblefish.
Tauriel
2014-08-14
Varmt och mysigt men väldigt väldigt klyschigt.
sublim
2014-07-02
Typisk mysfilm för damer 50 . Vi andra somnar eller spyr.
Asmorod
2014-04-08
Hade den här filmen varit ostigare eller smetigare hade jag kunnat riva den i en risotto eller baka en smaklös bulle av den.
Canomia
2013-07-26
Dålig dålig dålig men ganska intressant. Hur de filmar det så att varje man i filmen ser ut att presenteras som den hon kommer falla för och leva lycklig med, till och med tonårspojken. Lite kul med Fellinigrejen också men den karaktären och hennes relation med huvudrollen känns inte helt ok. Hon är så överdriven och karikatyriserad.