Underjordens hemlighet

De två pojkarna Nisse och Lelle är långtidsinlagda på Södersjukhuset i Stockholm. I sjukhusets underjordiska kulvertar förverkligar de bägge pojkarna sina hemliga drömmar.

Originaltitel Underjordens hemlighet
Regissör Clas Lindberg
Manus Clas Lindberg
Genre Familjefilm, 90-tal
Skådespelare Oliver Loftéen, Max Vitali, Kristina Törnqvist, Gösta Ekman, Gunnel Fred, Hans Wigren, Robert Gustafsson, Ana-Yrsa Falenius, Ulf Eklund, Weiron Holmberg, Olof Rhodin, Bojan Westin, Jenny Fogelquist, Kim Åström, Marie Öhrn

2017-09-21
Den här filmen mins jag från min tidiga barndom och jag tycker inte den var speciellt bra heller...
AlbinWesley
2014-10-20
Jag gillar barnfilm när jag ser framför mig att jag hade tyckt mycket om det som barn. Den här passar in där, och ja jag tyckte ju om den nu med för den delen.
2014-02-23
Annorlunda och underhållande svensk familjefilm. Berättas lite som Barnens ö, med barn i centrum och barnens perspektiv på saker och ting. En ung Robert Gustafsson dyker upp i en biroll. Flera som kommenterat verkar ha missat texten i filmen som säger: "Denna film är en påhittad historia. Verkligheten på ett sjukhus är på många sätt annorlunda, och alla barn - det är inte farligt att ta tempen i stjärten.".
Raimo_1985
2013-07-16
Rätt fånig film. Men den är ju för barn/ungdomar. Skulle inte förvåna mig om den fanns att låna i biblioteket på barnsjukhusen under lång tid....
Fantastroid
2013-01-06
Som Sjuksköterska anser jag att den speglar ett fullkomligt omvårdnadsvidrigt sjukhus, ett fiktivt sådant hoppas jag. I övrigt helt ok film, lika delar fin och dryg. Hade nog gillat den som barn.
vonadel
2012-03-31
Valde mellan betyg två och tre, men tyckte den var lite för ointressant för en trea. Såg den bara för att Robert Gustafsson hyllar den i sin biografi. Roberts roll var ju ganska blygsam iofs. Gösta Ekman var bäst. Även Oliver Loftéen som debuterar här visar att han var talangfull.
PeterTheW
2012-01-08
Minns den väl.
Mackamela
2011-07-24
Den hade fått en 5a om jag förstått när den skulle utspela sig för sådär hemskt va d inte å ligga på sjukhur på 80- eller 90- talet.
2008-11-03
Ännu en riktigt bra svensk mörk feelgood-film för äldre barn. Når inte enda upp till en fyra, men bra jävla nästan. (9+/15)
Galivan
2008-10-03
Måste ha sett den på bio....för 17 år sen. Seriös film, kanske lite Barnens Ö feeling över den. Lite enahanda kanske, inget speciellt men ändå rätt genuin som jag minns den.