2.4

Underwater

Några undervattensforskare måste ta sig till säkerhet när en jordbävning förstör deras underjordiska laboratorium.

Originaltitel Underwater
Regissör William Eubank
Manus Brian Duffield, Adam Cozad
Genre Drama, Action, Thriller, Äventyr, Skräck, Science Fiction
Skådespelare Kristen Stewart, T J Miller, Jessica Henwick, Vincent Cassel, Gunner Wright, John Gallagher Jr, Mamoudou Athie, Fiona Rene, Amanda Troop

best_jeppe
2020-08-25
Inte ofta man får sådana här filmer längre. Helt okej underhållning men problemet är att filmen i stort sett hoppar över första akten vilket gör att jag inte blir särskilt intresserad eller engagerad i karaktärerna. Hade filmen varit en halvtimme längre och haft en första akt så hade den nog varit bättre. Sen tycker jag att filmen bitvis är lite osammanhängande och det är svårt att riktigt hänga med vad som händer vilket delvis är regissörens fel men även redigerarens. Kristen Stewart är förvånansvärt stabil i huvudrollen och faktiskt ganska trovärdig. Stabil 2a.
Afflicter
2020-08-23
Lite oväntat med en Lovecraft-inspirerad film som inte utger sig för att vara det. Djuphavsutforskning är alltid ett intressant koncept och även om handlingen här är ganska tunn, så är det tillräckligt spännande för att hålla ihop.
Arseenal
2020-08-21
En positiv överraskning! Riktigt snygg och stämningsfull. Man får se lagom mycket. Känslan är klaustrofobisk och tempot är behagligt. Kristen Stewarts vanligtvis något stolpiga skådespel passar bra in i hennes karaktär.
felixdealix
2020-08-14
Riktigt bra start! Sen bänga det ur...
isecore
2020-08-02
Produktionen är snygg och Vincent Cassel är okej. Resten är ganska mediokert. Kristen Stewart är aldrig en besvikelse förutsatt att man är inställd på en besvikelse.
PeterTheW
2020-04-14
Snygg men tom.
ekneB
2020-04-12
Bättre än jag räknat med, har en klaustrofobisk känsla rakt igenom iom att en stor del av filmen sker i dykardräkterna. Kristen passar faktiskt i rollen. T J Miller är bra comic relief och övriga göra helt godkända framträdanden!
Xeno
2020-04-09
Har sina stunder, men någon ny The Abyss är det inte.
Supernaut
2020-04-07
Otroligt tajt skräckfilm med bra tempo, snygg produktionsdesign och väldigt bra skådespeleri. Stort pulspåslag hela vägen igenom, rekommenderas varmt!
coastaltown
2020-04-05
Kristen Stewart briljerar som vanligt! Hon passar dock bättre i indiedrama och auteurfilmer än hon gör i actionskräck, men hon behöver väl pengar ibland hon med.