2.8

Underworld - Evolution

Historien tar vid där Underworld, berättelsen om hur en vampyrkrigare förälskar sig i en varulv, slutade. Denna snabba, moderna actionsaga berättar om skoningslös fascinerande och förbjuden kärlek som leder Selene och Michael till den sista striden som kommer avsluta alla krig när de odödliga slutligen måste möta sin vedergällning.

Originaltitel Underworld: Evolution
Alternativ titel Underworld 2
Regissör Len Wiseman
Manus Dan McBride
Genre Drama, Action, Skräck, Fantasy, 2000-tal
Skådespelare Kate Beckinsale, Scott Speedman, Tony Curran, Derek Jacobi, Michael Sheen, Bill Nighy, Shane Brolly, Kurt Carley, Julius Chapple, Christine Danielle, Zita Görög, Alexander Grant, Steven Mackintosh, John Mann, Scott McElroy

Skapad 2019-12-07 av Rollywood
Denna uppföljare till succén Underworld kör hela konceptet i sanden. Vi återser Kate Beckinsale som den vackra Selene i en story som inte bjuder på något nytt och överraskande.[*] I den först...   Läs mer »

Grillo
2017-10-08
Ett år sen jag såg den första som inte imponerade jättemycket. Nu ger jag upp Underworld. Trist story o trista figurer om ett ämne jag brukar uppskatta. Lär inte se fler filmer i den här serien, tyvärr.
BrutusBeefcake
2017-05-20
B-igare och mindre storslagen än första filmen och precis lika tråkig. Men fan vad Beckinsale är het. (5/15)
widez
2017-02-13
Helt ok uppföljare. Snygga scener med bättre effekter än i första filmen i serien.
Tsurugi
2016-03-02
Jag föredrar denna över första filmen. Nästan snudd på fyra.
ThePatient
2015-09-06
Det är nästan imponerande hur man lyckas få filmen att kännas så blaskig. Stilen filmserien bygger på är fantastisk, så stilen här i tvåan borde göra sig själv, men så är tydligen inte fallet. Det är samma regissör som i ettan, så jag vet inte var felet ligger. Nåja, nån katastrof är det iaf inte. Tvåa!
Lord-Antedel2
2015-05-29
Denna film. Vad ska man säga? Jag gav Undeworld 3 en 5'a. Varför får denna en 5'a med undrar ni? Blev jag mutad? Inte alls! Sanningen är den att inte bara är Kate Beckinsale halv-naken i filmen och samlagar med en hårig blond man, utan har även en vacker handling. Man har så lätt att tro att vampyrer och varulvar inte kan känna känslor, men detta är filmen som får oss att tänka om fördomar. Bara för en man är hårig betyder det inte att han inte kan älska. En solklar 5'a.
GinNTonic
2015-01-15
Liksom den första filmen rätt så oengagerande. Jag tycker att Bill Nighy spelar över det lilla han är med och det används alldeles för mycket blå filter. Beckinsale har dock karisma och mot slutet blir filmen faktiskt riktigt underhållande, nästan bra.
2014-11-23
Första filmen sprudlade av filmmagi och ses av mig som en av de absolut bästa filmupplevelser jag har haft och är därmed en solklart 5:a. I denna uppföljare så når man inte upp till den nivå beroende på en inte lika stark historia. Man har dock lyckats att bevara den den coola stämningen, underbart fotot , härlig scenografi och Beckingsale. 4-
johnaleks
2014-08-13
tappar en del på att den saknar riktig kontinuitet, är mest en resa mellan stationer där ytterligare information uppenbaras och obligatoriska actionscener betas av
LTT86
2013-09-19
En uppföljare som är lika dålig som första filmen.