2.4

Unfriended

En grupp vänner som kommunicerar på sociala medier, upptäcker att kontot som tillhört deras nyligen avlidna vän, plötsligt börjar användas av någon okänd person, eller väsen.

Originaltitel Unfriended
Alternativ titel Cybernatural
Regissör Levan Gabriadze
Manus Nelson Greaves
Genre 2010-tal, Skräck, Thriller
Skådespelare Shelley Hennig, Moses Storm, Renee Olstead, Will Peltz, Jacob Wysocki, Courtney Halverson, Heather Sossaman, Matthew Bohrer, Mickey River, Cal Barnes, Christa Hartsock

Samtalsmanicken
2020-03-27
En rysk regissör försöker etablera sig i USA med en relativt ny genre. Oavsett om temat är viktigt att informera om är utförandet av budskapet av mycket sämre kvalitet. Filmen faller helt på historien, men jag gillar spelet och hur de botaniserar en skräckgenre på detta sätt. Men bredden blir för förutsägbar, och den är inte riktigt så bra som den kunde ha varit med ett bättre framfört manus.
2020-01-22
Intressant koncept.
silvertrain
2018-11-21
En annorlunda och tytänkande film då allt utspelar sig på en datorskärm. Är rätt roligt ändå när folk kommer med nya idéer. Och filmen är trots att den bara utspelar sig på en skärm ändå spännande. Gillar.
Solidus
2018-09-30
Nytt koncept på skräckgenren och vågat av regissören att låta en hel film utspela sig på sociala medier. Till en början fungerar det bra och skådespelarna är trovärdiga i sina roller. Problemet är att filmen håller inte ens i 80 minuter. Den här idén och format klarar max 60 minuter och tyvärr fyller regissören ut sin film med en orgie i gap och skrik mellan de olika karaktärerna, vilket gör att filmen blir tröttsam. Godkänd.
gaskammarvalse
2018-02-18
Mja. Rätt så intressant koncept men alldeles för svag dialog och för stor moralkaka.
lucius
2017-09-02
Som att slökolla på Facebook i 82 minuter
Mr_v
2017-06-30
Svag trea för att utförandet trots allt funkade. Svårgillsde karaktärer...
Tsurugi
2016-09-05
Halvstark etta.
Djason
2016-08-02
Annorlunda idé till film som tyvärr inte håller, blir jäkligt tjatigt till slut även om filmen innehåller någon ganska obehaglig scen. Filmen blir också ganska ologisk.
Cumlin
2016-07-12
Som förmodligen redan nämnt är konceptet ganska inttesssnt. Men filmen blev snabbt långtråkig pga ointressanta karaktärer.