2.5

Unfriended: Dark Web

En tonåring kommer över en mystisk laptop full av hemligheter. Men ägaren gör vad som helst för att få tillbaka den.

Originaltitel Unfriended: Dark Web
Alternativ titel Unfriended 2
Regissör Stephen Susco
Manus Stephen Susco
Genre Skräck, 2010-tal
Skådespelare Colin Woodell, Betty Gabriel, Rebecca Rittenhouse, Andrew Lees, Connor Del Rio, Stephanie Nogueras, Savira Windyani, Chelsea Alden, Alexa Mansour, Douglas Tait, Bryan Adrian, Rob Welsh, Alexander Ward, Kurt Carley, Chuck Lines

Engravadlax
2020-10-06
Extremt cringe:igt kompisgäng, kunde inte se klart.
Abigor
2020-08-07
Otroligt spännande, inte ofta jag blir så uppslukad.
Murvel48
2020-07-28
Kul idé men inte mycket till skräckfilm.
Tatty
2020-07-09
Men åh, usch för en rörig film! Hände alldeles för mycket grejer att kunna försöka hänga med vad som händer! Blev förvirrad fast jag förstod vad som hände men rörigt ändå!
Sovande_mannen
2020-01-05
Konceptet är en rätt spännande idé. För man vet inte vad som gömmer sig på internet. Dom som hackarna och gör det dom gör i dom här filmerna kan göra så mycket mera än vad dom visar. Det är lite skrämmande med tanke på att det är så ofantligt mycket och stort därute. Undrar varför dom inte har med windows (Microsoft) bara mac (Apple) och Linux.
Djason
2019-11-19
Själva filmen i sig är inte särskilt otäck utan det mest skrämmande är ju om detta skulle kunna genomföras i verkliga livet. Känns som om det faktiskt skulle kunna vara så och då blir det otäckt. Långsökt jag vet men ändå.
Hanness
2019-04-10
Ett misslyckande.
SID6581
2018-12-29
Storymässigt mer fungerande än föregångaren. Helt klart sevärd.
TheHorrorfan
2018-12-16
Väldigt bra. Förvånansvärt exakt lika bra som den första filmen. Spännande och smart. Svag 4:a.
StureStenhög
2018-10-28
Jag gillade första filmen eftersom den var kreativ i sitt upplägg, men jag trodde inte att det skulle hålla för en vända till när de inte längre kunde leva på nyhetens behag. Så det är med viss förvåning jag konstaterar att den här uppföljaren faktiskt är bättre än sin föregångare. Nyckeln till det ligger mycket i att man undviker att göra exakt samma sak en gång till, formatet är detsamma, men historien är inte bara helt annorlunda, den är också betydligt bättre än i första filmen. Långsökt är det förstås, och man slår lite knut på sig själva framåt slutet, men här finns ändå en viss verklighetsförankring, och i grunden finns det någon form av rimlighet i scenariot som gör att det är lätt att sätta sig in i situationen och dras med i spänningen. Fortfarande tveksam till fler uppföljare dock, men blir gärna positivt överraskad igen