3.2

Unge kommissarie Morse - Home

En bister vinter har satt klona i Oxford och unge kriminalassistent Endeavour Morse kämpar inför sin kommande inspektörsexamen. Men en smitningsolycka med dödlig utgång sätter händelser i rörelse. Den döde visar sig vara en universitetsprofessor som var på kant med sina kolleger om Booth Hills öde, ett attraktivt stycke mark som ägs av universitetet.

Originaltitel Endeavour: Home
Regissör Colm McCarthy
Manus Russell Lewis
Genre Drama, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Shaun Evans, Roger Allam, Jamie Glover, Kelly Adams, Sean Rigby, Louise Dylan, Chris Barnes, James Bradshaw, Sonya Cassidy, Richard Hawley, Jack Laskey, Anton Lesser, Lloyd McGuire, Nick Court, John Hollingsworth, Edmund Kingsley, Lynda Rooke

mammene
2019-10-03
Mitt omdöme står sig vid en andra titt, det är lätt att bli beroende av Morse. Ett vintrigt och kallt Oxford hör inte till vanligheterna att se, men det stoppar inte Morse från att lägga sig i även om det var nära. Nu har jag blivit beroende av den här serien med den underbare, underfundige unge Morse som görs så underbart bra av Shaun Evans. Men de andra skådespelarna håller också hög klass. Ännu ett klurigt fall med mycket och många att hålla reda på, samtidigt som en privat sida av Morse visas. Vill se mer!
mammene
2013-05-16
BROBJO
2013-05-16
Tycker absolut att Endeavour håller samma klass som Morse, i många fall tom. bättre, detta avsnitt var riktigt bra, som vanligt.
goeran
2013-05-13
Det här avsnittet av Unge kommissarie Morse kommer inte heller upp till den gamla seriens nivå; det är väl inget större fel på manuset men huvudrollsinnehavaren har inte precis samma utstrålning som John Thaw.