3.1

Unge kommissarie Morse - Rocket

Utsikten till ett Oxfordbesök av HKH Prinsessan Margaret, som på en fabrik i Cowley ska presentera British Imperial Electric Companys senaste massförstörelsevapen, missilen "Standfast" Mk II, har gjort polisöverintendent Bright upprymd. Endeavour däremot, för en tynande tillvaro med enklare sysslor och är inte involverad i förberedelserna inför det kungliga besöket. Men knappt har ceremonin avslutats förrän han dras in i fabrikens och dess dysfunktionella ägarfamiljs angelägenheter, när den impopulära anställde Percy Malleson hittas mördad.

Originaltitel Endeavour: Rocket
Regissör Craig Viveiros
Manus Russell Lewis
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Shaun Evans, Roger Allam, William Houston, Martin Jarvis, Maimie McCoy, James Northcote, Jenny Seagrove, Darwin Shaw

mammene
2019-09-22
Vid en omtitt så håller jag inte med mig själv att det var ett svagare avsnitt, tvärtom väldigt klurigt. Morse ligger verkligen inte bra till hos Chief Superintendent Bright, men det stoppar inte honom. Dialogerna är så bra och tempot.
ulpe01
2016-04-29
Kanske har jag överdoserat på serien, kanske håller inte denna del samma höga klass som övriga. Men det är fortfarande bra.
Taandborste
2014-05-27
Halvtråkig historia denna gång.
BROBJO
2013-05-09
mammene skriver, som vanligt ungefär det jag tänkte skriva. Kan därför bara hålla med. Även om detta kanske var det minst bra avsnittet hittills så håller det fortfarande mkt. hög klass och är bättre än många av de gamla episoderna, som skrevs direkt för TV.
mammene
2013-05-09
Ett svagare avsnitt av Morse men fortfarande bra. Intrigen var onödigt rörig och väldigt långsökt och det gick lite på sparlåga till och med för Morse. Men fortfarande är det här bra utförande, underbar miljö och mysfaktor fast det handlar om mord.