2.5

Unicorn City

Voss är en arbetslös spelkille som försöker få jobb hos ett spelföretag, men för att kunna få jobbet måste han först visa upp sin förmåga att leda andra. Han har en vecka på sig och tar sig an den uppgiften genom att skapa ett utopiskt LARP-samhälle med sina vänner. Allt verkar gå väl tills hans nemesis Shadow Hawk dyker upp.

Originaltitel Unicorn City
Regissör Bryan Lefler
Manus Bryan Lefler, Adrian Lefler, Cameron Dayton
Genre 2010-tal, Komedi, Romantik
Skådespelare Devin McGinn, Jon Gries, Kevin Weisman, Missy Hill, Jaclyn Hales, Matt Mattson, Steve Berg, Emily Burnworth, Clint Vanderlinden, Niklaas Duncan

SalotSar
2015-08-15
Charmerande i sin enkelhet. Förvisso enkelt byte. men det roar. Och det här med nördar i alvöron är underskattat.
picklessmulan
2014-07-30
En ganska medioker film som hade kunnat vara bättre då manuset var nytänkande och intressant. Tyvärr så blir det lite för mycket av det goda ibland. Det finns dock många roliga inslag också. Hyfsad komedi helt enkelt.
Miamia
2013-12-07
Jag har inget emot att man driver med geeks, men här görs det helt utan finess. Plumpt och tråkigt och förutsägbart.
Julius
2013-02-28
Sjukt kul med rollspelsnördar och första delen av filmen var klockren, sedan blev det lite urvattnat och segt.