2.9

Unthinkable

Någonstans i USA kommer tre atomladdningar att detonera. En enda man vet var de finns. Hur långt kan myndigheterna sträcka sig för att få honom att tala?

Originaltitel Unthinkable
Regissör Gregor Jordan
Manus Peter Woodward
Genre Drama, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Samuel L Jackson, Carrie-Anne Moss, Martin Donovan (II), Stephen Root, Gil Bellows, Michael Sheen, Brandon Routh, Lora Kojovic, Michael Rose, Sasha Roiz, Benito Martinez, Vincent Laresca, Joshua Harto, Holmes Osborne, Randy Oglesby, Yara Shahidi

2018-10-29
Idén är lysande, men utförandet känns lite tv-film. En cool och bra Jackson håller tillsammans med premissen intresset uppe under hela filmen. Ganska bra film som borde ha varit fantastisk. (9-/15)
HerrNenne
2017-04-18
En okej film som inte gav mig något. Rätt bra tempo.
AlbinWesley
2015-09-06
Tyckte den var god nog, rätt bra intensitet och nerv, och jag har inga problem med Jackson heller så.
santiago
2015-06-28
Det blir lite larvigt med allt velande fram och tillbaka om vem det är som bestämmer över saker o ting. Samuel L Jackson är också tröttsam i längden, och Carrie-Anne Moss ser mest ut som hon är trött på livet och vill åka på semester.
yrkeschaufföre
2015-04-28
Jag vill sätta ett högt betyg bara för att den sticker ut men efteråt är det bara tråkigt och ointressant. Och för mig är Michael Sheen alltid Wesley Snipes från 30 rock.
2015-01-10
Jag uppskattar när denna film blir intensiv och då speciellt sett till skådespelarna. Michael Sheen levererar några starka stunder. Jag gillar också att det finns något man vill säga med filmen och att den berättar om vår samtid. Annars känns filmen tyvärr medelmåttig och dessutom upptäckte jag med denna film hur trött jag är på Samuel L. Jackson just nu. 3-
XJR
2013-11-22
Startar trevande, lite långsam i mitten, hyfsat slut. Mycket plågande och verbal armbrytning och Jackson äger som vanligt. En trea.
Tepesco
2013-10-08
Intressant idé, hur kunde jag missa den här filmen.
Robkiller
2013-06-18
En terrorist påstår att han har gömt tickande atombomber... nu måste de hittas... Helt ok ehm... "thriller"... välspelad, med en enkel handling. Tycker väl att de är väl snälla mot "terroristen" och de flesta inblandade verkar vara hyfsat mesiga och obeslutsamma... så om det är realistiskt eller inte är väl omöjligt att besvara. Håller i alla fall intresset uppe hela vägen igenom så den får väl sägas vara rätt så bra.
Grillo
2013-06-08
Ett fåtal problematiserande scener men totalt sett ett vetenskapsfientligt och moraliserande inlägg för tortyr. Rätt vidrigt faktiskt. Synd att Samuel L Jackson ställer upp på sånt här bara för att han har "badass"-karisman som behövs för rollen. Dessutom är det möjligen omedvetet, men introduktionen där någon presenterar sig som amerikansk medborgare och muslim och titelskärmen med "Unthinkable" direkt efter dyker upp, fick mig att skratta rakt ut av "vafan, hur kunde de missa hur det kan tolkas?" Möjligen förtjänar den mer än en etta för att jag blev så upprörd av den, men nä, jag kan inte sätta högre... Vidrigt.