2.7

Up at the Villa

Året är 1938 i Italien och en vacker men fattig engelska har just fått erbjudande om ett rikt giftermål när hon möter tre olika män som ganska dramatiskt förändrar omständigheterna.

Originaltitel Up at the Villa
Regissör Philip Haas
Manus Belinda Haas
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare Kristin Scott Thomas, Jeremy Davies, Anne Bancroft, Sean Penn, Derek Jacobi, James Fox, Massimo Ghini

kirseberg
2013-08-03
Så mycket bättre filmen hade varit om alla fick evig tunghäfta av champagnen i öppningsscenen. Svagaste tvåan jag delat ut...
picklessmulan
2010-08-12
Alltså en rätt tråkig film där det inte händer särskilt mycket. Trist manus och hafsigt foto. Men oj vilka bra skådisar. Jacobi är ju fruktansvärt Rolig/Bra som Fikus och Kristen Scott Thomas är makalös. Sean Penn ok. Nära en trea men inte riktigt
idaho1981
2009-11-02
Kristin Scott thomas är grym bra som vanligt, men jag var lite besviken på Sean Penn som är en av de bästa men nte tillförde specielt mycket den här gången. Men annars en bra film!
2007-10-04
Synd på Kristin Scott Thomas överspel. I övrigt en mycket stabil film.
Beccson
2007-07-17
Ganska tråkig, men helt ok faktiskt.
bernold
2007-05-20
rätt dålig.
_emelie
2007-05-11
kunde ha gjorts bättre, bra skådespeleri men fy vilken tråkig film
Bomkia
2007-05-05
Brittisk överklass i Italien har diverse problem i 115 min. Inte särskilt intressant. 2+
Gialloblu
2006-07-31
bra skådespeleri, saknar dock den riktiga spänningen..
Edithea
2005-04-14
Sean spelade bra, men annars är den ganska... inspirationslös och dåliga kärleksskildringar.