3.3

Up in the Air

Ryan Bingham tillbringar större delen av sitt liv på resande fot för ett konsultföretag som tar hand om nedskärningar på andra företag. Han har ett mål i livet, att nå till en viss enorm resesträcka i American Airlines bonusprogram. Två olika kvinnor och ett bröllop får honom dock att fundera över sitt livsval och sina prioriteringar.

Originaltitel Up in the Air
Regissör Jason Reitman
Manus Jason Reitman, Sheldon Turner
Genre 2000-tal, Romantik, Drama
Skådespelare George Clooney, Vera Farmiga, Anna Kendrick, Jason Bateman, Amy Morton, Melanie Lynskey, J K Simmons, Sam Elliott, Danny McBride, Zach Galifianakis, Chris Lowell, Steve Eastin

Skapad 2019-10-29 av frienatic
Precis som Peter Pan så är George Clooney, i Up in the air, en man som gillar att flyga men vägrar att växa upp (emotionellt sett). I arbetslöshetens och av ekonomikrisen hårt drabbade USA har ...   Läs mer »

dudson
2019-05-04
Somnade nästan ZZzzz. Detta var satans drygt överlag. Clooney är givet bra i sin roll dock"
2017-10-18
Körsbär
2017-08-01
Riktigt bra film! Man sitter som klistrad. Dock så är jag inte så förtjust av slutet på filmen, det blir en svag fyra för mig.
yrkeschaufföre
2017-06-25
Det är verkligen Georges film, alla andra är biroller men bra sådana. Det är väldigt många skådespelare i filmen som jag inte var så bekant med för sju år sen när jag såg den sist.
PSH-BOZO
2017-01-31
Det här är en trevlig men rätt alldaglig drama/romcom film. Med 6 stycken Oscars nomineringar (orimligt) så hade jag förväntat mig betydligt mycket mer. Sen känns den inte heller speciellt originell och är tyvärr rätt förutsägbar rakt igenom. En del stack ut så som de fina flygfotona men skådespelarinsatserna var inget utöver det vanliga. På det stora hela är det dock en bra film, absolut stabil men inget mer än så.
JD
2016-06-11
Lite ytlig, men det oväntade slutet, som gör vad man tror är en till samhällskritik förklädd romantisk komedi till ytterligare något annat, är bra. Annars är Vera Farmiga filmens största behållning.
Rele
2016-06-11
Inte så bra Clooney film Jag måste ändra mitt tidigare betyg till en trea.
embla13
2015-08-10
Kul liv?
vonadel
2015-07-06
Denna pendlar också mellan betyget tre och fyra. Den är ju väldigt "clean" sas. Finns inte mycket att klaga på. Den påstår ju själv innehålla det mesta; drama, komik, tragik osv., och ja det stämmer faktiskt. Sen kan jag väl tycka att storyn är lite tunn. Vera Farmiga är en av mina absolut favorit-skådisar, och även om hon är bra här också ger hennes roll inget utrymme för några större utmaningar. 6/10
booby
2015-05-17
Mysig och bjuder upp till dans men vid filmens slut så har den tappat mig.