3.2

Upgrade

I en nära framtid där tekniken kontrollerar nästan alla aspekter av liv mördas teknofoben Greys fru. Hans enda hopp för revansch är ett experimentellt chippimplantat kallat för Stem.

Originaltitel Upgrade
Regissör Leigh Whannell
Manus Leigh Whannell
Genre Science Fiction, Skräck, Action, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Logan Marshall-Green, Betty Gabriel, Harrison Gilbertson, Melanie Vallejo, Benedict Hardie, Linda Cropper, Christopher Kirby, Richard Cawthorne, Steve Danielsen, Clayton Jacobson, Sachin Joab, Richard Anastasios, Ming-Zhu Hii, Simon Maiden (röst)

best_jeppe
2019-10-26
Gillade den skarpt. Speciellt Marshall-Green som lyckades sälja helt och hållet att någon tagit över hans kropp. Actionscenerna är underhållande och välgjorda. Storyn är väl lite förutsägbar men det sänker inte direkt upplevelsen för mig. En stark 3a.
Hanness
2019-10-03
Tack vare slutet får den en 3a.
Solidus
2019-08-22
Intressant ide och bra utförd i en blygsam film som utnyttjar sin budet väl. Actionscenerna är en av filmens styrkor och tack och lov låter inte regissören Leigh Whannell att de tar över filmen, utan de är minimala och väl utförda. Logan Marshall-Green gör en stabil insats och han lyckas skådespela så att det känns att han inte har någon kontroll över sin kropp. En sevärd sci-fi med blod. stämningsfull musik och budskap. En actionvariant av filmen HER.
Christofer
2019-08-21
Inledningen och upplösningen var bra. Om det inte varit för att det hela gick för långt med vissa fåniga tekniska detaljer som kändes överdrivna så hade det varit riktigt hyggligt faktiskt.
snubbel
2019-08-11
Ultratunn story med inslag av oprovocerat och onödigt gore.. Och jo det är skitbra att ta av sig skorna i okända människors hem.. I okända människors hem finns nämligen inga legobitar.. Eller glaskross..
TheHorrorfan
2019-05-04
70 % action, 20 % thriller och 10 % skräck. En av de få gångerna som den här blandningen faktiskt inte är något problem. Se den som en blandning av ”Terminator” och ”The Punisher” typ. Fast bättre. Överraskande bra. Svag 4:a.
2019-03-17
Befriande att idag se en action-scifi som inte var full av klyschor. Visst fanns potential att putsa upp manuset, men är överlag positivt överraskad.
Benisakura
2019-03-12
Inslag som var fräscha och trevliga men tyckte storyn var trevande.
jingoo
2019-01-27
Snyggt gjord scifi i en rätt sällsynt genre. Intrig/dramamässigt var den dock ganska basic. Om du har konsumerat mycket scifi i form av böcker och manga/anime så är detta lite av gammal skåpmat, men det är som sagt mycket snyggt gjort och kul att se denna genre som spelfilm.
GrandMaster_E
2019-01-15
Cool och förvånansvärt tänkvärd.