2.5

Uppgörelsen

Eddie är en rik man som har allt han vill ha. Pengar, familj, framgång, men en bilolycka är allt som behövs som gör att han omvärderar det liv han lever. När han letar efter den kärlek i livet som han någon gång tappade så kommer han ihåg kvinnan han en gång älskade.

Originaltitel The Arrangement
Regissör Elia Kazan
Manus Elia Kazan
Genre 60-tal, Drama
Skådespelare Kirk Douglas, Faye Dunaway, Deborah Kerr, Richard Boone, Hume Cronyn, Michael Higgins

Gigi1943
2014-07-09
Vad handlade den om egentligen...? Hopjox, klipp klipp. Så skrev jag för ett halvår sedan och hade totalt glömt bort att jag sett den när jag nu såg den igen - tyvärr - i juli, fast ... den var så dåligt så jag somnade säkert 10 gånger och varje gång jag vaknade så trodde jag det var en annan film, snacka om hopjox, synd på en så bra Kirk som jag verkligen gillar.
RockSnack
2014-01-22
Jag känner mig lika förvirrad som Douglas karaktär i filmen. Skådespeleriet är ojämnt. Klippningen är en enda röra! Storyn är intressant men utförandet förstör alltihop och motivationen av vissa karaktärers handlande förblir vaga när filmen är slut. Alla scener där Douglas blir ironisk är dock helt hysteriska och visar vilken bra skådespelare han är. Men dessa scener är på tok för få och för långt isär, så det räddar inte filmen på långa vägar. Det känns som om man klippt bort halva filmen!
kennert
2013-10-06
En förfärlig röra.
Petterror
2013-07-06
Helt okej, men alldeles för splittrad.
Kubrickian
2007-10-02
Underskattad Kazan, baserad på hans egen roman. Lite vingligt men oftast finns den gamla magin kvar. Favoriten Dunaway är klockren och Douglas på fint "method acting"-humör.