2.8

Ursäkta, vad är klockan?

En fantasilös och neurotisk rektor hamnar på fel tåg på väg till en konferens. Detta misstag leder in honom i en härva av katastrofer och vedermödor.

Originaltitel Clockwise
Regissör Christopher Morahan
Manus Michael Frayn
Genre Komedi, 80-tal
Skådespelare John Cleese, Penelope Wilton, Alison Steadman, Stephen Moore, Nadia Sawalha, Joan Hickson, Constance Chapman, Ann Way, Michael Aldridge

Ful_fisk
2020-11-10
Småkul komedi som duger för en enkel titt. Cleese är alltid sevärd. Lite melankoliskt att sådana här filmer inte görs överhuvudtaget längre...
2017-08-20
Urengelsk humor och det går inte att bortse ifrån att man drar paralleller med Cleese´s Basil Fawlty även i den här. Rolig för stunden även om andra halvan kunde slipats en aning.
2014-10-31
Den här filmen har nog de flesta sett eller åtminstonde hört talas om. Jag tycker riktigt bra om detta och John Cleese är strålande om än att det kanske kan bli lite enmansshow. Han bjuder dock på väldigt många kul scener där den vandaliserade telefonkiosken är en favorit. 3+
DrJW
2014-02-20
Den här var mer awkward än rolig(kan inte hitta ett bra svensk ord, awkward är den ord som passar till den här filmen), och väldigt blek och bortglömd. Filmens två huvudskämt(tror i all fall att John Cleese´s karaktärs tankar om hans tal ska va ett skämt) är knappt roliga, dem var inte roliga första gången man såg de o dem var sannerligen inte roliga i resten av filmen!
KyLLo
2014-02-04
Det där med telefonkiosken är kul och några småsaker till som jag kan räkna på en hand, men det mesta är fånigt och tråkigt.
-kakihara-
2014-01-21
John Cleese bär upp den något svaga filmen till en trea!
Berniey
2013-11-12
Sevärd komedi och det är tack vare John Cleese som gör den så pass bra, med några riktigt roliga scener, sen så är det en viss förutsägbarhet och lite överdrivet skådespel.
Xenox
2012-08-11
En ganska rolig komedi. John Cleese är som vanligt riktigt bra.
Brouhaha
2011-08-14
Kan inte direkt påstå att jag förstod charmen med den här filmen. Cleese är ju aldrig dålig, men resten av filmen är ganska så.
Agatefilm
2011-07-24
Att det kan bli så fel av ett ord.