2.9

Urusei Yatsura Movie 2: Beautiful Dreamer

Livet är en dröm, eller är det det? Hur vet du om du är vaken eller om du bara drömmer att du är det? Detta kanske är en konstig fråga men en helt fullt normal fråga om du är student på Tomobiki High School. När Ataru, Lum, Mendou och resten av gänget upptäcker att de lever om samma dag om och om igen måste de komma på ett sätt att bryta cirkeln.

Originaltitel Urusei Yatsura 2: Byûtifuru dorîmâ
Regissör Mamoru Oshii
Manus Rumiko Takahashi, Mamoru Oshii
Genre Animerad, Komedi, Science Fiction, Fantasy, 80-tal
Skådespelare Issei Futamata (röst), Shigeru Chiba (röst), Masahiro Anzai (röst), Takuya Fujioka (röst), Takuya Fujita (röst), Fumi Hirano (röst), Toshio Furukawa (röst)

PhoenixRising
2010-02-03
Om någon av er undrat hur det är att drömma med Prozac i kroppen så är den här rullen en riktigt bra sammanfattning.
aimee_mann
2007-11-04
själva temat var rätt okej men filmen blev lite seg emellanåt.
MrsSmiths
2006-10-28
Håller med maldoror, det är fascinerande med japansk kultur. Men här tycker jag att man inte kommer de olika karaktärerna så nära som man önskar och ibland blir det lite för skrikigt. Min absoluta favorit är helt klart skolsköterskan. Tänk er en natt med henne…
maldoror
2006-10-12
Kan inte hålla med om att detta är sexistiskt. Jag älskar japanernas politiskt inkorekthet som går igen i så många japanska filmer. Skolflickorna är väldigt skolflicksaktiga och att hjältinan går omkring i bikini (vilket är totalt logiskt på något ologiskt sätt) men skolpojkarna är lika fördummande de också. Det hela är ganska kul och inget att ta på större allvar. Och tittar man närmare ser man att filmens starkaste karaktär och rationella röst är skolsköterskan Sakura. Förövrigt är det en film med en lagom dos av filosofisk funderingar å ena sidan och japanska knasigheter på den andra.
discobruden
2006-01-10
lite fint tecknat, stundtals. sexistisk, stereotypa förutsägbara karaktärer, irriterande högljudda omotiverade skrik. jag tycker inte om denna typ av hetsiga serier, jag förstår inte dess charm.
senshidude
2004-12-19
Det första jag såg om Urusei-Yatsura och blev klart positivt inställd. Handling var nog det bästa i hela filmen, (sen kommer Lum ^^).
tela
2004-08-28
Väldigt bra story men irriterande karaktärer.. Har inte sett serien eller läst mangan men tror inte de skulle falla mig i smaken.
Filmgalning
2003-03-21
Älskar de här karaktärerna från mangan och Anime serien. Den här är betydligt lugnare än både serien och de andra filmerna.