Utan fruktan

Arkitekten Max överlever oskadd en flygolycka och räddar livet på många medpassagerare. Han hyllas som en hjälte, men avskärmar sig mer och mer från omvärlden.

Originaltitel Fearless
Regissör Peter Weir
Manus Rafael Yglesias
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare Jeff Bridges, Rosie Perez, Isabella Rossellini, Tom Hulce, John Turturro, Benicio Del Toro, Debra Monk, John de Lancie

2018-02-09
Det här var en av mina favorit filmer en gång i tiden, men såg om den för några månader sedan. Tyvärr såg jag filmen med nya ögon. Filmen har verkligen åldrats och jag märk hur ojämn den här filmen är. Skådespeleriet går som en berg och dalbana som handlingen gör. Musiken är dock fortfarande bra i filmen... Den får en 3:a, men om det hade varit för ett par år sedan hade det blivit en solklar 5:a
2016-10-26
Ganska spännande och intressant film med bra skådespelare. En av de bättre filmerna Jeff Bridges medverkat i. Stark 4:a.
Dutch
2015-06-03
Detta var en relativt tråkig film, Bridges impar dock som vanligt och Rossellini är läcker och Perez är jobbig(som alltid). Jag blir inte särskild berörd av filmen och detta är nog Weirs sämsta film.
ziferN
2013-02-26
Lite av en besvikelse i mina ögon då filmen lyckades inte förmedla några känslor inom mig överhuvudtaget, den kändes för mig tom och för långsam.. faktiskt. Jeff Bridges är dock det som räddar filmen ifrån en tvåa eftersom han är en suverän skådespelare, men jag brydde mig ärligt talat inte alls om karaktärerna och en sån här film måste ha en bra flygplansscen i mina ögon som Flight hade för att lyckas förmedla några känslor över vad som har hänt. Den gick bitvis att titta på men jag såg samtidigt fram emot att den skulle ta slut, filmen är dock som sagt räddad pga. Jeff Bridges. Svag trea.
Dele
2012-09-19
Ok. grundidé, och filmen har sina moment, men hittar inte riktigt rätt spår. Dessutom så är det alldeles för övertydligt berättat, och slutet kittlar kräkreflexerna.
slitenskiten
2012-08-03
Lite väl lång men sevärd
pokerfacedpots
2011-09-17
Inget speciellt med den här filmen
LouReed
2010-03-01
Jeff Bridges är en väldigt skicklig skådespelare som har kanske världens mest fängslande ansiktsuttryck i pressade situationer. Här spelar han väldigt osentimentalt och äkta. Hjärtskärande historia.
Heatseeker
2009-12-30
Stark trea.
Albion
2009-09-02
Enligt Jeff Bridges själv så är detta tydligen en av de allra största favoriterna som han medverkat i. Som flygplatsbrandman så tycker jag själva kraschen och temat är intressant. Vet inte huruvida det skulle finnas några vetenskapliga belägg för att hans typ av beteende kan klassifieras som posttraumatisk stress eller som verklighetstroget överhuvudtaget. Som film blir det lite segt i längden. Kul att se John Turturro i en seriös roll och visst är Isabella otroligt lik sin mamma i denna film. Betyget blir en stark 3;a, dvs 3+