2.2

Utan nåd

Eddie och hans partner Joe får nys om ett kontrakt på att döda en kriminell storpamp i Louisiana. De utger sig för att vara de påtänkta mördarna, men upptäcker att den man de får att göra med är mycket större och farligare än de trott.

Originaltitel No Mercy
Regissör Richard Pearce
Manus James Carabatsos
Genre Action, Kriminalare, Thriller, 80-tal
Skådespelare Kim Basinger, Richard Gere, Jeroen Krabbe, William Atherton, Bruce McGill

Paramis
2018-11-05
Det börjar lovande, den långa och utdragna finalen som det många gånger va i filmer från 80 talet. Drar ner betyget till en etta.
2015-02-14
80-tals-action/thriller som gör sitt jobb och lyckas underhålla. Storstjärnorna, under årtiondet, Gere och Basinger är heta och fyller sin funktion.
2014-09-01
Stabil 80-talare som bjuder på exakt det man förväntar sig, men ej så mycket mer. Gere och Basinger var ett hett par på duken och manusförfattaren trodde nog att resten inte var så noga. Gott om shootouts och en riktig onding till skurk håller åtm underhållningsvärdet intakt.
embla13
2009-09-06
Bra film tycker jag! Härlig
cadja
2008-07-25
Minns ni de där B-filmerna på bensinmacken? Den här skulle ha stått i den hyllan...
IrwinFletcher
2008-03-26
80-talsaction modell sämre.
2008-02-03
Börjar som en habil 80-tals-action-thriller, men när det sedvanliga kärleksdravlet börjar så är det kört. (4+)
picklessmulan
2008-01-03
Riktig Action a la 80 tal. Gere är dock mycket bra! Basinger hyfsad. Svag 3
Bara2eller3
2007-09-02
Härliga 80-tal. Tyvärr gör filmen ändå inget speciellt uppryck. Miami Vice TV-serie håller fortfarande måttet bäst!
jimmyringo
2007-05-26
En ganska medelmåttig thriller. Särskilt spännande blev det faktiskt aldrig. Gere var helt okej som snut. Basinger gick dock mest omkring och såg sexig ut. Slutet var gladeligen lite extra laddat.