3.1

Utbrytaren

Danny Masters, vars pappa var Harrry Masters - "den bästa utbrytarkungen sedan Houdini" - åker iväg med sina släktingar för att uppträda i deras föreställning. Plötsligt blir en plånbok stulen, och det blir upptakten till händelser som Danny inte hade kunnat föreställa sig ens i sin vildaste fantasi.

Originaltitel The Escape Artist
Regissör Caleb Deschanel
Manus Melissa Mathison, Stephen Zito
Genre Drama, Kriminalare, 80-tal
Skådespelare Griffin O'Neal, Raul Julia, Teri Garr, Joan Hackett, Gabriel Dell, Desi Arnaz, John P Ryan, Elizabeth Daily, M Emmet Walsh
Filmnummer 32013

Dele
2016-05-05
Ganska stel och tråkig historia som inte lyckas fånga mig med sina försök till mys och mystik.
jonbo
2014-10-23
Trevlig film om än inte något uppseendeväckande, men har sitt egna tilltal som lyfter den.
Adoniram
2010-08-08
Härlig film om brådmogen kille med stora talanger och en förmåga att ställa till det för sig. Sköna miljöer, förträffligt agerande i alla fall av Griffin O'Neal och en hel del humor.
ezeikel
2006-03-18
Mysig film som väl förtjänar en svag fyra.
mystepho
2006-01-06
En riktig pärla som jag inte kan ge annat än en femma för stunden... Oerhört genuin hela vägen med manus som har aningen sagoaktig kvalité. Kan hända åker den ner på en fyra efter en omtitt, men jag låter den ligga på topp till dess.