2.6

Ute eller inte

Engelskläraren Howard Brackett ska äntligen gifta sig. Han är en tystlåten, intelligent man och älskad av alla i Greenleaf, staden i Indiana där han bor. Men när en f.d. elev under sitt tacktal på Oscarsgalan tackar sin lärare och fäller en kommentar som ifrågasätter Howards sexuella läggning, vänds hans liv upp och ner.

Originaltitel In & Out
Regissör Frank Oz
Manus Paul Rudnick
Genre Komedi, Romantik, 90-tal
Skådespelare Kevin Kline, Joan Cusack, Tom Selleck, Matt Dillon, Debbie Reynolds, Wilford Brimley, Bob Newhart, Gregory Jbara, Shalom Harlow, Shawn Hatosy, Zak Orth, Lauren Ambrose, Alexandra Holden, Lewis J Stadlen, Deborah Rush, J Smith-Cameron, Ernie Sabella, Dan Hedaya

2021-10-05
Jösses! Kan det bli sämre än så här?
2014-11-12
Idèn till denna film är helt genialiskt om man ser den ur ett komiskt perspektiv. Resultatet är absolut inte heller dumt snarare tvärtom för detta är en favorit hos mig. Kevin Kline spelar helt underbart och visar upp en härlig komisk talang och timing. Den som dock stjäl showen är fästmön Emily spelad av Joan Cusack. Hjärtvärmande roligt.
Hogman
2014-05-04
Denna töntiga hysteri att Kline är gay är bara för mkt, tevebolag jagar honom och elevernas spekulationer är minst sagt larviga. Detta håller inte.
ziferN
2013-03-27
Småmysig, kul och underhållande film som gott fick mig att skratta ett par gånger och Kevin Kline tycker jag som vanligt om. Storyn är minst sagt kul och filmen levererade som sagt ett par skratt för min del, jag skrattade te.x. till när Kline dansade. Även om det är kul på hur filmen tacklar homosexualitet så är reaktionerna från folket både skrämmande och patetiskt. Dom behandlar honom som han vore nazist eller liknande. Men tja, det är USA vi snackar om där homosexualitet fortfarande inte är helt acceptabelt. Helt ok underhållning hur som helst!
cameo
2012-06-12
Jag har två väldigt konflikterande åsikter om denna film. Den ena tycker att det här är en jävla skitfilm som är smaklös och rent ut sagt förolämpande. Den andra ser lite potential och tycker att den driver rätt mycket med normer kring maskulinitet och heterosexualitet. Fast samtidigt är upplägget så puckat och lyckas bara förstärka fjantiga klyschor att det bara faller platt. En svag tvåa
2011-09-11
Det är länge sen jag såg den men den håller fortfarande. Kevin Kline och Joan Cusack är gulliga och Tom är alltid Magnum! En gnutta nostalgi finns det i min svaga fyra men en trea känns lågt.
SamWördington
2011-09-11
Äcklas verkligen av 90-talets sunkkomedier. Typiskt för sin tid har man försökt maskera den usla handlingen med att försöka ge känslan av att det är en stor händelse genom att hela världen av nån anledning blir sjukt intresserade av huvudkaraktären, så media måste rapportera allt han gör. Mängder med extremt pinsamma scener. Sellek och Klein är nästan okej i sina roller men överlag är det bara för pinsamt för att man ska orka.
Asuparagasu
2011-08-20
Suger att jag ska gå o lägga mig med låten macho man på hjärnan...
Dele
2008-02-26
Några få riktigt roliga ingredienser i en småputtrig myspyskomedi.
2008-02-08
Vissa scener är riktigt roliga, men de hjälper inte den här utdragna pekoralen.