3.3

Utlämnad

Vad skulle hända om någon du kände bara försvann? Den tanken blir verklighet för gravida Isabella när hennes make, med utländskt påbrå, misstänks för att vara terrorist. Han grips på en flygplats och förs bort, försvinner utan ett spår. Medan Alwar El-Ibrahim genomgår allt tuffare förhör om saker han inte känner till, startar hans fru en egen utredning kring vad som kan ha hänt.

Originaltitel Rendition
Regissör Gavin Hood
Manus Kelley Sane
Genre Drama, Thriller, Krig, 2000-tal
Skådespelare Jake Gyllenhaal, Yigal Naor, Reese Witherspoon, Omar Metwally, Meryl Streep, Peter Sarsgaard, Alan Arkin, Zineb Oukach, Mohammed Khouas, J K Simmons, Hadar Ratzon, Rosie Malek-Yonan, Bob Gunton, Aramis Knight

Skapad 2019-12-07 av Rollywood
Den egyptiskt födde amerikanen Anwar El- Ibrahimi (Omar Metwally) är på väg hem från en utlandsresa. Men när han kommer till flygplatsen i USA blir han fängslad av CIA. I ett förhör får han ...   Läs mer »

Skapad 2019-11-02 av sethgecko
Egypten-födda amerikanen Anwar El-Ibrahimi är på väg hem från Kapstaden. Han har deltagit i en kemikonferens som expert och lämnar sitt hotell för att återvända till sin gravida fru och deras...   Läs mer »

2017-08-02
Ganska bra och spännande film. Reese Witherspoon gör som vanligt bra ifrån sig. Önskar dock att man valt en bättre skådis än Jake Gyllenhaal för då hade filmen blivit betydligt bättre.
Cftbl
2017-01-03
Bra.
Rele
2016-09-08
En väl gjord och aktuell film. Flera duktiga skådespelare, men jag kände tunt och segt eftersmak. Betyget blir en trea.
92axha10
2016-05-12
Alldeles för ensidig för min smak. Fel plats för tonårsdrama och i slutändan lämnades för många trådar outredda.
2014-12-27
Det som går igenom mitt huvud när jag ser filmen är att jag har sett denna film förut. Nu var detta dock första gången jag såg den men tyvärr så finns det ingenting som överraskar, ingen händelse, karaktär eller något övrigt i produktionen. Visst, så dyker väl känslan upp att man inte skulle vilja hamna i denna utsatta situation men egentligen är det enda som glädjer och håller upp intresset de välkända skådespelarna och deras stabilitet i sina prestationer. Jag vill dcok inte se filmen igen.
2013-06-16
Intressant och obehaglig, men trots att den känns aktuell så är konceptet alldeles för slitet; alla är dumma, maktspel och offer - det har man sett förr. Men sista trettio svettar det till rejält. Stabilt skådespel utav alla utom Witherspoon och (lite förvånande) Streep. Balanserar verkligen mellan en trea och en fyra - kan komma att höjas efter omtitt. (9+/15)
oapelmo
2013-04-28
Sevärd men engagerar inte fullt ut. Några långsamma partier. Överspel från Whitherspoon i vanlig ordning.
mr_magi
2013-04-21
Riktigt bra film! Lysande skådespel.
HansMoleman
2013-03-10
Svag trea. Hela filmen är som ett rakt streck.
WillyV
2013-03-06
Överraskande oengagerande, saknar någonting. Just det, intensitet, spänning och någon annan (duktigare dramaskådis) än Reese W som känslomässigt epicentrum. Streeps roll hade kunnat spelats av vilken medelålders kärring som helst, hon måste ha något mer att bita i. Gavin fick ju till det med Tsotsi, så det blir säker bättre i nästa film.