3.3

V - Den sista striden

Avsnitt 3-5 i miniserien V, som totalt består av fem avsnitt. Kampen mot besökarna fortsätter.

Originaltitel V: The Final Battle
Alternativ titel V - The Final Battle
Regissör Richard T Heffron
Manus Brian Taggert, Peggy Goldman, Diane Frolov, Craig Buck
Genre Science Fiction, 80-tal
Skådespelare Michael Ironside, Robert Englund, Faye Grant, Jane Badler, Michael Durrell, Marc Singer, Richard Herd, Peter Nelson, David Packer, Neva Patterson

2017-10-28
2017-07-16
Oj, oj oj! Den här serien är helig för mig och kommer alltid att vara. Blev så kär i Diana och sedan när Lydia kom in i bilden blev jag ännu kärare, Det var något speciellt med kvinnliga officerare även om de var "ödlor"
2016-07-31
Den naturliga fortsättningen trots att det aldrig blev "den sista striden" då serien drog igång efteråt. Fortfarande högkvalitativ underhållning som även håller fanan högt storymässigt. Antagligen det bästa som visades under mitt älskade 80-tal och nostalgifaktorn är skyhög.
Halofreak92swe
2015-04-09
Spännande och underhållande. Förvånansvärt välgjord tycker jag. Ironside höjer stämningen ytterligare.
Kayuzuzu
2013-08-09
Dessutom är den kvalitativ på alla andra vis också - de försöker sig inte på svårare effekter än de klarar, manuset är välskrivet och bryter mot massor av klyschor, de inkluderar svarta, asiater, latinos på ett sätt som var väldigt ovanligt för sin tid. Inte bara vita medelålders män får vara hjältar i den här serien! Extremt ovanligt!
Kayuzuzu
2013-08-09
Det mest feministiska serie som gjort någonsin. Sjukt att den enda film där kvinnor har fått vara människor och personligheter gjordes för 30 år sedan!
booby
2011-06-15
Håller samma kvalité som de två första avsnitten men blir lite roligare att titta på när Ironside agerar tuffing här.
Djason
2010-02-12
Långt ifrån lika bra som dom första avsnitten. Men visst är detta kult och kommer alltid vara kult.
September
2009-06-25
Me like this. Nostalgi.
Zillo91
2009-06-05
Hela historien med korsningen mellan människa och "alien" är väldigt fascinerande. Var min favoritserie när jag var tolv.