2.5

Vacancy

Ett ungt gift par strandas på ett isolerat motell när deras bil går sönder. På rummet hittar de underliga filmer och kameror och inser att de kan bli nästa offer för en snuff-film om de inte lyckas smita.

Originaltitel Vacancy
Regissör Nimród Antal
Manus Mark L Smith
Genre Skräck, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Kate Beckinsale, Luke Wilson, Frank Whaley, Ethan Embry, Scott G Anderson, David Doty, Mark Casella
Betygsantal 1913

2017-08-30
Helt ok, inga större överraskningar.
Sezare
2017-06-26
Mycket spännande film!
2016-10-22
Först och främst vill jag säga att det här är en dålig kopia av Psycho. Men jag vill tillägga att den inte är jättedålig. Den lyckas faktiskt bli underhållande och stundvis även ganska spännande och skådespelarna gör bra ifrån sig. Men jag tittar hellre på Psycho.
Tsurugi
2016-03-10
Svag trea, som vanligt i filmer som denna beter sig huvudkaraktärerna riktigt idiotiskt.
Lotso
2015-10-21
I sin helhet är Vacancy en film som är en blandad påse. Ena sidan gillade jag huvudpersonerna och ville se dem överleva. Å andra sidan är tonen överallt där ena sekunden är seriös och andra skrattar man över Frank Whaley's överspel. Det är en film som har godbitar i sig. Men i det stora hela är filmen överallt, och det blir också dess nedfall.
purskatuja
2015-08-10
Inte på något vis världens mest smartaste skräckfilm, men något av det trevligaste jag sett i skräckfilmsväg. Jag känner av och mår lite dåligt av huvudkaraktärernas trashade förhållande och trots att jag har lite svårt för Luke Wilson på grund av likheterna med hans bror, så tycker jag att de gör ett bra jobb med uppbyggnaden innan det börjar hända grejer. En enkel och trevlig skräckfilm, med en del obehagliga ögonblick och härliga stereotypiska bovar.
AlbinWesley
2015-05-29
Inte alls dålig... men jag tappar helt intresset. All heder åt skådespelare, fotograf och miljöerna, det är inte där bristerna finns, utan snarare i manus, vill jag hävda.
annihilat0r
2015-05-29
"Vacancy" är ingen tokig upplevelse alls. En spännande och väldigt mörk upplevelse om ett motell långt ute i vildmarken. Har fått en ökad förståelse för vad filmgenren "snuff" innebär. Rekommenderas.
blackcurrant
2015-05-16
2+. Lite krut hade den iallafall!
Rele
2015-04-26
En svag thriller. Manuset och inte skådespelarna heller var dom bästa. jag ger en tvåa.