2.4

Ett päron till farsa: Nästa generation

En nu vuxen Rusty Griswold följer sin fars fotspår och överraskar sin fru, Debbie, och deras två söner, Jakob och Kevin, med en semesterresa tvärs igenom USA, för ett återbesök till nöjesparken Walley World.

Originaltitel Vacation
Regissör John Francis Daley, Jonathan M Goldstein
Manus John Francis Daley, Jonathan M Goldstein
Genre Äventyr, Komedi, Roadmovie, 2010-tal
Skådespelare Ed Helms, Christina Applegate, Skyler Gisondo, Steele Stebbins, Catherine Missal, Chris Hemsworth, Leslie Mann, Chevy Chase, Beverly D'Angelo, Ron Livingston, Charlie Day, Norman Reedus, Elizabeth Gillies, Keegan-Michael Key, Regina Hall, David Clennon

dudson
2019-10-09
Skapligt skön rebote av dom gamla klassiska 80-tals rullarna med Chase. Visst såklart är detta mera light och modernt. Men även riktigt vasst som underhållande komedi") Vissa scener är skapligt nasty hehee) 3+
kanemura
2018-06-25
I förhållande till hur urusel jag trodde den skulle vara så kanske jag aldrig blivit mer positivt överraskad av en film någonsin. Jag tycker originalet är katastrof och när jag såg att den skulle göras om på nytt och dessutom med Ed Helms i huvudrollen så tänkte jag att det skulle kunna bli "We're The Millers"-nivåer av avskyvärdhet. Men jag måste medge att jag faktiskt skrattade ett flertal gånger. Ganska hård humor!
Jamesa
2017-12-29
Oj, vilken dynga. Har inget som de gamla filmerna har. Och inget för barn att titta på.
Marrudin
2017-05-25
Valde en film helt på måfå och det råkade bli Vacation, visste ingenting om filmen men antog det skulle vara ännu en halvseg komedi med humor på låg nivå. Tyckte den var helt klart superkul, roligaste komedin jag sett på länge! Verkar inte vara så många som håller med mig med tanke på kommentarerna här, kanske bara var jag som kände mig ovanligt taggad på en komedi den dagen.
froekensvaer
2017-04-15
Rätt dålig film egentligen som ändå på ngt vis blev en stark tvåa. Dum och låg humor (rätt snuskig ofta) tilltrots var den stundtals skrattanfall-rolig. Hjärndöd givetvis men perfekt endorfin-stimuli för en stund.
badpanda1606
2017-01-29
Rätt kass film överlag men med ngr roliga scener trots allt. Sen har jag alltid varit svag för Applegate så är lite generös med betyget
StureStenhög
2017-01-02
Sämre har man sett antar jag, det här är trots allt inte ens den sämsta filmen i den här filmserien, men bra är det sannerligen inte heller. De få skämt som fungerar någorlunda avverkar man ganska tidigt i filmen, och sedan blir det mest bara en uppvisning i trött humor. De flesta skämt mynnar ut i någon form av avföring eller kroppsvätskor, eller så går saker och ting bara åt helvete, och den sortens humor får jag nog av i världspolitiken. Ed Helms är en riktig sopa dessutom, så det sätter klara begränsningar för hur kul det här kan bli, Men till största delen är det iaf en ganska harmlös rulle
wasteoftime
2016-10-28
Alltså, det här är ju verkligen rena dyngan, rakt igenom. Jag förstår att det är meningen att den ska spegla "Vacation" från 1983, men den gör det ju på ett sådant sätt att det bara blir löjligt i de flesta fallen. Och hela grejen med Chris Hemsworth är ju bara "...". Det är så mycket i den här som är så dåligt att jag inte ens vet vart jag ska börja, och jag känner att jag inte orkar skriva en novell om det. Så jag nöjer mig med att ge den 23,2 på SH-skalan och säger härmed god natt.
Murvel48
2016-10-03
Vilken smörja...
yrkeschaufföre
2016-09-04
Jag tycker bara att den funkar när den flirtar med den första filmen, fast det gör den ju bra så en svag tvåa är den värd.