3.3

Vad kvinnan vill

Utspelas under mitten av 1800-talet och handlar om en butiksinnehavare som förbjuder sina döttrar att gifta sig, av ekonomiska anledningar. Den äldsta dottern gör dock revolt och riktar först in sig på att skaffa sig en egen make, som råkar vara en av hennes fars butiksarbetare. Efter det hjälper hon även sina två systrar till giftermål.

Originaltitel Hobson's Choice
Regissör David Lean
Manus Harold Brighouse, Wynyard Browne, David Lean, Norman Spencer
Genre Komedi, Drama, Romantik, 50-tal
Skådespelare Daphne Anderson, John Mills, Prunella Scales, Charles Laughton, Brenda De Banzie, Richard Wittis, Derek Blomfield

2016-03-16
Charmig och trevlig men tycker den drar ut sig lite mycket men slutet är väldigt fint faktiskt. Stark trea.
Astrojacob
2013-05-30
Älskvärd feelgood med briljant skådespel och Laughton i toppform. Satt bara o myste åt den engelska miljön på 50-talet och den lättsamma stämningen kryddad med intelligent humor. Svag men ändå Fyra.
precineadd
2012-07-27
intelligent komedi, festlig och tematiskt högintressant fortfarande - laughton har en field day.
foppa99
2012-03-28
sköna karaktärer o fina prestationer
goeran
2009-02-26
En charmig och rolig brittisk komedi med ett bra budskap. Brenda De Banzie, Charles Laughton och John Mills är mycket bra.
Bomkia
2008-07-11
Underbar rulle med Mills, Laughton och De Banzie i absolut högform. Se den! 4+
Hangaround
2007-09-28
Charles Laughton, alltid ett nöje att se.