2.2

Vad pojkar vill ha

Utspelar sig i USA på 60-talet. Tre kompisar, Ray, Scott och Ned har en sak gemensamt: De dyrkar Marilyn Monroe. De åker iväg till Hollywood med en dröm om att få träffa henne, "live in person".

Originaltitel Calendar Girl
Regissör John Whitesell
Manus Paul W Shapiro
Genre 90-tal, Drama, Komedi
Skådespelare Jason Priestley, Gabriel Olds, Jerry O'Connell, Joe Pantoliano, Steve Railsback, Kurt Fuller, Stephen Tobolowsky, Emily Warfield, Lisa Walters, Leslie Wing, Christine Taylor, Liz Vassey, Tuesday Knight, Stephanie Anderson

jonbo
2014-04-20
Rent usel. Dåliga idéer samlade på hög med dåliga skådisar som levererar dom.
WaldoTrumbull
2014-02-13
Småcharmig med menlös liten komedi. Egentligen ingen av skådespelarna gör en roll han klarar av, förutom O'Connell som gör samma tafatta karaktär som han brukar. Funkar hyfsat som en stunds tidsfördriv, men det är ingen rulle man kommer att komma ihåg.
Blink182
2008-03-21
Det enda som gör att den här filmen inte får en etta är Jerry O'Connell som är så härligt töntig. Kan någon fixa så det står O'Connell vid skådespelare istället för O'Conell snälla.
WillyV
2008-02-19
Stark etta. Enda anledningen att den gjordes var förstås Priestleys tacksamt korta "stjärnstatus" som Brandon i 90210. Svag verklighetsförankring i manus men med viss charm i utförandet. Priestley som tough guy med tycke från kvinnorna är skrattretande. Då passade han bättre som fjollan som trånar efter Billy Zane i Tombstone (fö Priestleys bästa roll...någonsin?)
charlie08
2008-02-17
Den va iaf underhållande
Cftbl
2008-02-16
...explosioner! :)
Bima
2008-01-01
Okej, de ersätter den film jag lagt in med samma film...hm... Jaja, filmen i sig är iallafall en charmig liten historia och det är synd att den försvunnit i filmvärlden och i princip är omöjlig att få tag på.
Bomkia
Trevlig roadmovie som inte direkt gör en fluga förnär. 3-
arvidsollenby
2007-12-27
grr, jag råkade zappa in på den här rullen när det redan gått en havltimme av den och den verkade ju riktigt bra, får hoppas den kommer på tv igen.
wst
Charmig.