3.4

Vaiana

I det forntida Oceanien i Söderhavet ger sig seglaren Vaiana ut för att leta efter en sägenomspunnen ö. På sin fantastiska resa slår hon sig ihop med den legendariske halvguden Maui, och tillsammans korsar de det öppna havet. Under den actionspäckade färden stöter de på jättelika havsvidunder, sällsamma dolda världar och uråldrig folktro.

Originaltitel Moana
Regissör Ron Clements, Don Hall, John Musker, Chris Williams (I)
Manus Jared Bush
Genre 2010-tal, Animerad, Äventyr, Komedi, Familjefilm, Fantasy, Musikal
Skådespelare Auli'i Cravalho (röst), Dwayne Johnson (röst), Rachel House (röst), Temuera Morrison (röst), Jemaine Clement (röst), Nicole Scherzinger (röst), Alan Tudyk (röst), Oscar Kightley (röst), Troy Polamalu (röst), Puanani Cravalho (röst), Louise Bush (röst)

Skapad 2019-09-28 av Stygga-Vargen
När jag växte upp så tecknades alla filmer - åtminstone de flesta - för hand och även om det gjordes en del datoranimerade filmer även på den tiden så var de ganska lätträknade. Idag är de...   Läs mer »

92axha10
2019-06-19
Allt igenom välgjord film med bra musik i sann Disneyanda.
TheHorrorfan
2019-03-02
Helt okej. Lite överskattad kanske, men inga större fel men heller inte direkt några magnifika inslag.
Newt
2019-02-19
Medryckande och vacker
Hannats
2019-01-08
Det är kul att disney utvecklat sina kvinnokaraktärer, mindre kul att männen överlag fortfarande är samma stereotypa. Den här filmen bjöd mig inte på något oväntat. Klassiska comic reliefs, platt musik, inga överraskningar i handling. Meh
asasae
2018-12-30
Fin och snyggt tecknad film som vi även vuxna kan njuta att se.
Maggan04
2018-12-26
Väldigt stark 4a. Väldigt vacker film
Tatty
2018-09-16
Oh den var väldigt rolig, bra, spännande och äventyrlig! Gillar hela filmen!!
kryttan
2018-09-10
Animering med stil! jäklar, kom på mig själv att stirra på hår väldigt mycket :-) Vackra färger och en ganska cool berättelse.
päronanton
2018-08-30
En väldigt fin film! Bra musik och fina miljöer!
hsimpson
2018-07-19
Snygg och ganska underhållande film med ett par bra låtar. Trean är ganska stark.