3.3

10 Cloverfield Lane

Efter att ha varit med om en bilolycka vaknar en ung kvinna upp i en källare. Där möts hon av en man som hävdar att han räddat henne från en kemisk attack som har gjort världen utanför obeboelig.

Originaltitel 10 Cloverfield Lane
Alternativ titel Ten Cloverfield Lane
Regissör Dan Trachtenberg
Manus Josh Campbell, Damien Chazelle, Matthew Stuecken
Genre Mysterium, Science Fiction, Skräck, Thriller, Drama, 2010-tal
Skådespelare Mary Elizabeth Winstead, John Goodman, John Gallagher Jr
Betygsantal 1995

Skapad 2019-12-04 av Stygga-Vargen
Ibland sitter jag och funderar över om det finns liv på andra platser än just här på Jorden och med tanke på hur ofantligt stort universum är så tycker jag faktiskt att det vore ofantligt kons...   Läs mer »

abnormal
2019-12-23
Uppskattar att filmen gör det oklart för tittaren vad som verkligen händer och man dras in i nyfikenhet. Gillar ändå slutet.
quelnightmare
2019-12-11
Ett smart och tight kammarstycke som bygger upp spänningen noggrant.
2019-08-03
Det finns mycket att uppskatta här. Största tillgången är den intensitet mellan dels karaktärerna men också hos mig som tittare då jag befinner mig i ovisshet om vad som är sant och vem jag ska lita på. Regiarbetet bör också berömmas då scenerna utspelar sig mellan få skådespelare och inom små miljöer. Det enda som fattas för ett toppbetyg är att få till slutet. Tyvärr blir det en sörja av slarvighet och en besvikelse vilket gör att betyget faller. 3+
92axha10
2019-06-21
Stämningsfull film som tappar det med ett svagt slut.
WillyV
2019-03-11
Svag trea, som tappar sista tio minuterna.
Hanness
2019-03-02
Hyffsad
deswhip
2019-03-02
Filmen är välgjord, välspelad, realistisk och originell, så det är ju bra. Däremot tycker jag inte storyn har det där extra som gör att den blir en riktigt bra filmupplevelse, den har ingen riktig poäng. Men det hade blivit ett bra avsnitt i en serie... Jag tvekar mellan tvåa och trea, så det blir en stark tvåa.
CarinaB
2018-06-09
O
Knasiga-Lasse
2018-06-02
det hade varit bättre om man struntat i alientjafset men annars är filmen ganska bra.
Nalleman
2018-06-01
Lite i segaste laget men ändå godkänd.