3.5

Valentin

Valentin är en brådmogen nioåring med cyklopstora glasögon. Hans pappa är handelsresande och lämnar honom allt som oftast ensam hos farmor. Valentin kan inte förstå att hans mamma lämnat familjen. Eftersom han saknar tillit till de vuxna tror han att det är bäst om han löser alla problem på egen hand. Och så lever han på sin stora dröm att en dag bli framgångsrik astronaut.

Originaltitel Valentín
Alternativ titel El sueño del Valentín
Regissör Alejandro Agresti
Genre Romantik, Drama, 2000-tal
Skådespelare Rodrigo Noya, Carmen Maura, Julieta Cardinali, Jean-Pierre Noher

larox
2012-06-03
Skön film med en massa värme och humor. Filmen är definitivt inte sentimental, där har man verkligen lyckats. Den lilla killen gör sin roll på ett suveränt och trovärdigt sätt.
brtkrbzhnv
2006-01-04
Filmen söker på ett primitivt och ovärdigt sätt appellera till tittarens känsloliv.
stenlundina
2005-07-04
Ok, man maste nastan kunna argentinsk spanska for att forsta skamten fullt ut. De ar superbra och oversattningen inte ens halften. DFessutom ar historien underbar.
Muzzic-Maria
2004-11-26
jag minns att jag gillade den här..
24Maj1941
2004-02-11
Varmt och vackert, men osofistikerade "mainstream-skämt" låter inte filmens grundpelare blottas. Agretsi verkar inte lita tillräckligt på historien.
herakleitos
2004-02-06