2.3

Vampires

Jack Crows uppgift är att utrota vampyrerna från jorden. Han har lyckats bra, men en speciell vampyr, Valek, har alltid lyckats klara sig undan.

Originaltitel Vampires
Regissör John Carpenter
Manus John Steakley, Don Jakoby
Genre Action, Skräck, Thriller, 90-tal
Skådespelare James Woods, Maximilian Schell, Thomas Ian Griffith, Sheryl Lee, Tim Guinee, Daniel Baldwin, Mark Boone Junior, Cary-Hiroyuki Tagawa

Skapad 2019-11-09 av ray
Som troget Carpenter-fan har jag svårt att ogilla något utav hans verk. Jag kan dock hålla med om att det i hans fall var bättre förr. Tiderna har sannerligen förändrats för Carpenters del. Ef...   Läs mer »

MovieNerd
2020-06-14
Jag går emot strömmen och gillar den! James Woods är riktigt tuff i denna.
Raimo_1985
2018-04-05
Kan börja med att säga att jag inte sett något Carpenter gjort efter 1990, förrän nu. Finns säkert ett gäng filmer att se mellan 1990 och 1998. Den här filmen tycker jag är en KRAFTIG försämring, jag lider mig nästan igenom filmen. Fy bövelen, jag tycker den är så jävla dålig! James Woods är okej i huvudrollen, det är särskilt kul att han har skinnpajen på sig i precis varenda scen. Coolt! Men jag blir trött av allt under bältet-snack och machoattityden som slår över skulle kunna bli rolig men det är inte roligt. Jag skrattar knappt en enda gång. Allt känns väldigt nittiotalsskräpigt och dvd-skivan luktar chips, svett, intorkat läsk-kladd och instängt pojkrum. Jag är också ett fan av Carpenter men för det kan jag starkt ogilla saker han gjort. Det här accepterar jag tyvärr inte. Jag kan tänka mig att filmen skulle ha kunnat bli bättre gjord på åttiotalet med kanske Kurt Russell i huvudrollen. Där har vi en riktig machoskådis, som håller när det slår över! :) Aja, nu blev det inte så den här gången. Får se vad det blir för nittiotalare av Carpenter nästa gång.
2018-02-14
Hatar vampyr filmen och även denna!!

2016-10-12
Carpenter är som bäst när han gör ruskigheter. Jag har aldrig tyckt om James Woods och när den mannen utgör hjälten i något försök till en rapp vampyrhistoria, ja då skiter det sig.
DanjelFalck
2015-03-07
Och här började Carpenters karriär att gå åt skogen. Woods är ju cool, men filmen i sig är direkt horribel.
2014-11-15
Helt klart är det att John Carpenter har gjort bättre filmer och oftast känns detta bara som larvig dussinaction förklädd till vampyrfilm. Det krävs att man inte har många andra alternativ att titta på för att denna ska bli förstavalet. James Woods är dock helt perfekt som den rutinerade vampyrslaktaren och det finns en hel del hårda actionscener.
AlaRegularis
2014-04-24
Stenhård vampyrjägar-action med riktigt snyggt splatter, en James Woods som levererar one liners på löpande band och, som alltid, klockren musik av Carpenter själv.
martineden
2013-11-10
[rek.1] Blir väldigt förvånad över det låga betygsestimatet jag här har! Överlag så gillar faktiskt denna vampyrfilm, även om jag, som så många andra, kan anses vara vampyrkonservativ. Gillar karaktären Valek! Har dock svårt för excesserna av sexism som tyvärr alltid lyckas finna sin väg in i denna typ av filmer! Tycker att James Woods är riktigt bra i filmens två första tredjedelar, men tappar lite i slutet när det blir lite för komedi över hans agerande. Komiskt agerande fungerar så länge det korrelerar med filmen i övrigt och med aktuella scener, men på slutet försvinner denna. Tycker Sheryl Lee är bra. Gillar även idén om vampyrjägare anlitade av Vatikanen. Bra! 3.PS. Carpenters musik är alltid en tillgång!
Jämte
2013-10-31
James Woods är grym! Filmen känns dock lite väl B. Vissa repliker och situationer som iofs ökar Woods badass-nivå samtidigt sänker filmen till en lite barnslig nivå. En svag trea.
ClintanTheKing
2013-10-28
Underhållning för stunden. Woods är för en gångs skull bra i en roll (undantaget OUATIA).