2.5

Vampyrens kyss

Gerald och Mariannes bil går sönder under en biltur och de måste spendera några dagar i en liten, enskild by. Snart blir de inbjudna till Dr Ravna på hans slott. Dr Ravna, som är ledaren för en vampyrkult, blir snabbt förälskad i Marianne.

Originaltitel Kiss of the Vampire
Alternativ titel Kiss of Evil
Regissör Don Sharp
Manus Anthony Hinds
Genre Drama, Romantik, Skräck, Thriller, 60-tal
Skådespelare Clifford Evans, Edward de Souza, Noel Willman, Jennifer Daniel, Barry Warren, Brian Oulton, Noel Howlett, Jacquie Wallis

Dele
2020-01-25
De är ofta stämningsfulla de här gamla Hammerfilmerna och här bjuds sedvanligt på härliga färgsprakande miljöer och ett lugnt trivsamt tempo. Det är inte handlingen (även om den ofta är ok.)som är de här filmernas starkaste kort.
niebaotan
2015-12-02
Inga overraskningar vantar i denna Hammer produktion men det ar genomgaende vackert, mysigt och trevligt. Som Schramm redan namnt sa kanns denna som en stor inspiration till Vampyrernas Natt.

2012-05-02
Hammervampyrer utan vare sig Lee eller Cushing kan bli lite urholkat, men just den här filmen fungerar riktigt bra och är strålande vacker på det där färgstarka, gammaldags sättet.
2010-09-05
Trist&Integt- sägande Hammer film..Men Otroligt Vackra miljöer och färger!! Slutet är Riktigt Coolt...
idd
2010-01-14
klassiska hammervampyrer utan överraskningar.. fint å stelt precis som man vill ha det..
schramm
2009-04-22
Måste inspirerat Vampyrernas Natt rätt rejält. Samma handling som i Polanski rullen. Fina miljöer och bra stämning, som vanligt med Hammer.