1.9

Försvunnen

Ett oförklarligt strömavbrott lägger sig över Detroit och vid soluppgången finns bara ett fåtal människor kvar - resten har försvunnit, kvar är endast högar med de kläder de hade på sig. Den handfull människor som finns kvar kämpar för att överleva det mörker som kryper in på dem, då timmarna av dagsljus börjar försvinna helt.

Originaltitel Vanishing on 7th Street
Regissör Brad Anderson
Manus Anthony Jaswinski
Genre Thriller, Skräck, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Hayden Christensen, John Leguizamo, Thandie Newton, Taylor Groothuis, Jacob Latimore

2019-02-04
Riktigt coolt upplägg vilket inte förvaltas särskilt bra. Karaktärerna är skräckfilmskorkade och manuset är hyfsat ihåligt. Men filmen blir aldrig tråkig, och emellanåt är stämningen helt okej. Definitivt sevärd. (8-/15)
KyLLo
2017-03-22
Riktigt mysiga miljöer och en intressant inledning. FT-betyg 1 är definitivt i underkant.
wolfheat
2017-01-16
Den börjar med ett helt ok upplägg som lägger grund för en potentiellt bra film, men sen fallerar handlingen totalt. tyvärr. Hade med lite bättre manus kunnat ta sig till en klar 4a med de aktuella skådisarna.

2016-12-24
För min egen del så får filmen en stabil 3:a i betygskalan, det är inte den sämsta filmen men heller inte den bästa men tillräckligt bra skådespelarinsatser, inget för mörkrädda dock.
2016-10-03
Trailern gav mig intrycket att denna film skulle vara betydligt bättre än den faktiskt är. Den är inte totalt värdelös men särskilt bra är den inte heller. Hade kunnat bli en ganska hyfsad film men istället är den mest tråkig och intetsägande. Svag 2:a.
Rele
2015-11-23
En bra och tom spännande film i början, men efter första 20 minuterna var den dålig. Jag ger en tvåa.
annchen81
2015-01-06
Jag fattar inte riktigt, och det är både bra och dåligt. Lite töntig.
origC-J
2015-01-05
Inte helt hopplös skuggskräckis, som påminner en om "Alan Wake". Konceptet funkar bra i början, men tappar charmen lite för snabbt. Och slutet är bedrövligt.
daniel77
2014-04-20
Inte heltokigt. Störde mig inte alls så mycket på Hayden C som jag trodde jag skulle göra. Trevlig stämning och ljusarbete – skulle behövts lite mer jobb på karaktärerna dock.
2013-04-23
Småmysig skräckis där de lyckats få till mörkret och omgivningarna bra. Tyvärr blir det betydligt mer frågor än svar här och slutet var ingen höjdare.