3.4

Varför är det så mycket svart?

Dockanimation om en rockkonsert inför en död publik.

Originaltitel Varför är det så mycket svart?
Regissör Max Andersson
Genre 80-tal, Kortfilm
Filmnummer 11978

KimEkberg
2011-10-04
den här verkar ju ganska briljant på namnet och på postern, och den är ganska cool också. men som de flesta max andersson-filmerna är den här lite sleezy på ett sätt som jag inte riktigt kan uppskatta. lite väl mycket svart helt enkelt.
KimEkberg
2008-05-13
Hur hittar man Max Anderssons filmer på vhs eller dvd?
England
2007-03-02
Jäkligt vass!
blomigt
2006-09-17
musiken är mycket bra, men jag tycker inte det är en Max bästa. Lolita separerar å Spikbebis, och Ingen kommentar är bättre
MrsSmiths
2006-07-24
Suveränt! Kan ses igen och igen. Hur kommer man på detta? Vem är Max Andersson? Tror jag är kär!
fisk0
2006-07-19
Låten blir bara bättre och bättre för varje gång. Måste höja från en 4:a till en 5:a
apmannen
2006-04-24
Att skriva nåt smart om det här är lika omöjligt som att med ord beskriva när jag ensam i natten på 4000 meter såg Annapurna II i fullmånssken, i ett svårt meditativt tillstånd. Orden räcker inte till. Max Andersson, när ska nån med lite driv tvinga karln att börja tillverka film igen?
Zozza
2005-08-20
"I wear black on the outside ’cause black is how I feel on the inside I wear black on the outside ’cause black is how I feel on the inside" Unloveable av The Smiths från samma år.. =))
sunnhed
2004-10-20
det här var magnifikt! satan i gatan vad vackert. "i wear black on the outside, because that is how i feel on the inside"
tilapia
2004-09-17
låten är ju helt suverän! "mina ögon kryper innåt, jag ser en massa ord av kött..."