2.6

Varg Veum - Skriften på väggen

Veum jobbar inte längre som privatdetektiv. Han har numera ett permanent jobb som lärare och har börjat leva ett lugnare liv med sin flickvän Karin. Idyllen varar dock inte länge. Veums förflutna kommer ikapp honom och hans bittra fiende "Kniven" släpps från fängelset, fast besluten om att hämnas på alla som satte dit honom för mordet på en flicka.

Originaltitel Varg Veum - Skriften på veggen
Regissör Stefan Faldbakken
Manus Thomas Moldestad
Genre Kriminalare, 2010-tal
Skådespelare Trond Espen Seim, Petronella Barker, Bjørn Floberg, Nikolaj Lie Kaas, Lene Nystrøm, Eivind Sander, Martine Johansen

ernils_l
2015-02-18
Lite för vanlig historia. Måste alla deckare någon gång råka ut för smutskastninghistorien? Det blir lite tjatigt och alldeles för förutsägbart. Sen undrar jag om jag är ensam om att vilja se Hamre i en egen serie? Tveklöst skönaste karaktären i Veum-filmerna!

2013-09-18
+3. Bitvis meget bra, bitvis forvirrende.
BROBJO
2013-07-20
som vanligt bra, men V V kommer i lite för mkt bekymmer för att jag verkligen ska gilla den. Ganska svag trea.
yrkeschaufföre
2013-07-09
En ganska konstig historia men välgjord och ganska spännande men Varg får lite väl mycket stryk för att jag ska må riktigt bra.
Rele
2013-07-07
En av de bättre Veum. Jag ger en trea.
Luciphere
2012-11-03
Veum i personligt fall där historien utvecklar sig till något annat än vad det verkar. Varg Veum-serien sopar banan med de flesta svenska kriminaldito.
Hypostas
2011-11-19
Nikolaj Lie Kaas höjer betyget till en svag trea.
zazken
2011-11-02
En helt annan typ av film än de tidigare Varg. Dystrare och med annat fokus. Nikolaj Lie Kass är riktigt vass i denna, men den når trots allt inga höjder.
tompe
2011-10-18
Sämre än samtliga andra i serien...
Zebulonm
2011-09-23