2.9

Varg Veum - Törnrosa

Varg Veum får i uppdrag att finna den 16 åriga Lisa som har rymt hemifrån. Han får tag i henne i Köpenhamn och upptäcker att hon är prostituerad och drogpåverkad. Kort därefter får Veum ett nytt uppdrag att finna Lisas pojkvän Peter som också är försvunnen, detta leder till att Varg Veum får dyka djupt i de båda familjernas bakgrund som visar sig vara fulla av mörka hemligheter.

Originaltitel Varg Veum - Tornerose
Regissör Erik Richter Strand
Manus Lars Skorpen
Genre Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Trond Espen Seim, Bjørn Floberg, Kathrine Fagerland, Endre Hellestveit, Bjørn Willberg Andersen, Ågot Sendstad, Julie Rusti, Marianne Nielsen, Sverre Røssummoen, Vidar Magnussen

2014-03-27
Det var litt av en story det.
Xenox
2012-08-04
Ganska tråkig, men den går att se i brist på annat.
zazken
2011-10-24
Historien är riktigt risig, Veum är riktigt stabil.
Hanness
2011-08-07
Som övriga nordiska deckare går att se men inte mycket att hurra över.
nelhaD
2011-08-06
nja. inte ett bra slut men bra spänning och bra gjord.
yrkeschaufföre
2011-08-02
Lite väl spejsad historia men jag gillar Varg och kanske tillåmed polisen han bråkar med.
Rift
2011-08-01
Trist att norrmännen försöker härma Mankell och Börjlind som för länge sen blev übertjatiga med att stapla snaskiga fördomar om marginella miljöer som skall vara exotiska för svenssonpubliken, samtidigt som de envisas med att vara så pretto att de försöker inbilla publiken att det är samhällskritik som hos Sjöwall-Wahlöö. (Kennet Brannaghs pekorala Oå-ländäär i Ii-städ har de fått för sina synder.)
Djason
2010-07-25
Trond Espen Seim är bra som Varg Veum men denna historia är inte särskilt intressant.
Sopranos
2010-06-08
helt ok!
cassiopeia
2009-10-19
Välfungerande, intressant och riktigt spännande. Lite väl mycket blodiga slagsmål på sina ställen.