2.5

Vargsommar

När sommarkursen i klättring blir inställd bestämmer sig tolvåriga Kim för att klättra uppför den klippvägg som hennes far klättrade uppför den sommar när han var 12 år. Men det går inte riktigt som Kim tänkt sig - hon ramlar ner och vaknar senare upp till ett dramatiskt möte med en varg. Rädd och hjälplös blir hon inspärrad i en varglya med en utsvulten vargunge.

Originaltitel Ulvesommer
Regissör Peder Norlund
Genre Familjefilm, Drama, Äventyr, 2000-tal
Skådespelare Julia Pauline Boracco Braaten, Line Verndal, Jørgen Langhelle, Samuel Fröler, Aksel Hennie, Robert Skjærstad

Arensberg
2007-05-17
ja tycker den var mkt bra, relativt välspelad och så, duktig tjej, fin natur, det som pajar allt är ju för helvete samuel fittan fröler, han suger så jävla hårt, sjukt orealistiskt skådespeleri från hans sida.
HerrArne
2007-04-20
Charmig, naturromantisk norsk film i ett svindlande vackert landskap. Tenk jag kan snakke ulvisk!

2005-07-06
Ja, jag vet inte... det var ju inte riktigt till min målgrupp som den här filmen riktar sig till. Jag tyckte bara att den var löjlig, överdriven och ologisk. Tvivlar på att jag hade gillat den 12-13 årsåldern heller..
Rulparapel
2005-06-04
Nästan likadan som Misa mi men den här tyckte jag nog var bättre ändå.
EliasN
2005-02-18
ja?
MaraJade
2004-05-23
Förstod mer norska än jag trodde jag skulle göra. De var riktigt bra filmen, och så är det en sådan vacker natur i Norge..
Poltergeisten
2004-04-10
den var bra för att vara på Norska! charmerande...
Poltergeisten
2004-04-09