2.4

Världen räcker inte till

Renard är en high-tech terrorist med en mycket speciell och farlig egenskap. Han har en kula som sitter fast i hans hjärna, vilken gör att han inte kan känna smärta. När han sätter sina ondsinta planer på att ha kontroll över världens alla oljetillgångar i verket, är Agent 007 mänsklighetens enda hopp. Bonds uppdrag kantas av fara och skönhet, i form av en het oljearvtagerska och en mycket snygg atomforskare.

Originaltitel The World Is Not Enough
Regissör Michael Apted
Manus Neal Purvis, Robert Wade, Bruce Feirstein
Genre Action, Thriller, Äventyr, 90-tal
Skådespelare Pierce Brosnan, Sophie Marceau, Robert Carlyle, Denise Richards, Robbie Coltrane, Judi Dench, Desmond Llewelyn, John Cleese, Michael Kitchen, Samantha Bond, Maria Grazia Cucinotta, Colin Salmon, Ulrich Thomsen, David Calder, Serena Scott Thomas

Skapad 2019-12-15 av Pollifaxen
Allas vår oförbätterlige James 007 Bond med rätt att döda är tillbaka, samma virke, samma arrogans och samma kvinnokarl. Det är dags att rädda världen igen, denna gång börjar det med att ...   Läs mer »

Skapad 2019-12-01 av othis
Hade ”Världen räcker inte” till varit den första Bondfilmen hade det knappast blivit fler – filmen bygger helt på Bondmyten och det rykte filmerna som gjorts sedan starten för 37 år (!) sedan...   Läs mer »

päronanton
2020-11-19
Den här var bra! Riktigt bra! Ser om den efter ett år och den är en av mina favoriter när Pierre Brosnan är James Bond! En action fylld film med bra skådisar.
2018-08-21
Suger hårt.
RockSnack
2018-07-24
Förvirrande handling, tråkiga skurkar och en av de sämsta bondbrudarna. Hon må vara väldigt snygg, men Denise Richards är ingen skådespelerska. Hennes jobb här verkar vara att ständigt förklara handlingen och det uppenbara, vilket inte ska behövas. Filmen är även sådär en 20 minuter för lång. På plussidan är scenerna snyggt filmade och Desmond Llewelyn gör ett fint avsked som Q. "The World Is Not Enough" är en av de sämre Bondfilmerna enligt mig, men den är ändå som alltid underhållande i slutändan. Ta fram popcornen och njut av explosionerna.
sodomiten
2018-06-08
Rob Carlyle passar inte in i såna simpla förutsägbara filmer. Däremot är Denise Richards hetaste bondbruden någonsin.
labi
2018-05-01
Brosnan var ingen höjdare i Bondserien. Den här är dock hygglig, snäppet sämre än Goldeneye.
Zebulonm
2017-09-21
Sämst av de 3 första med Brosnan .
Jansmyr
2016-02-17
Sophie Marceau räcker inte till ... att göra detta till en värdig film. Inte heller räcker de enastående interiörerna. Set designern har här gjort ett makalöst smakfullt jobb! Annars är den bottenbondskrap från början till slut.
fors1984
2015-11-04
Vad du tycker om den här filmen har en perfekt positiv korrelation med vad du tycker om idén att casta Denise Richards som kärnfysiker.
Starkbröl
2015-08-22
Två bondbrudar som inte övertygar i sina roller (Marceau har iofs fått en intressant historia), skrattretande jakter av olika slag, meningslösa "humoristiska" anspelningar från omgivningen på Bonds kvinnoerövringar, och ganska trött leverans överlag. Bättre än Tomorrow never dies men fortfarande trist, i en Bondserie som var i enormt behov av förnyelse vid det här laget. Carlyle försöker ge en mänsklig dimension till en storskurk men lyckas inte speciellt bra. Den avslutande halvtimmen är bäst, det enda som ger en Bond-känsla, och höjer filmen lite.
RichardEk
2015-03-21
En av de bättre Bondfilmerna med Brosnan, med mer nerv och substans än "Tomorrow Never Knows" samt mer färgstarka skådespelare. Inte minst Bondbrudarna fyller sin givettagna funktion, Sophie Marceau putar med munnen medan Denise Richards skjuter fram brösten. Robert Carlyle är en bra Bondskurk även om vi är långt från de färgstarka skurkarna från Connerys och Moores tid.