3.3

Världsrymden anfaller

Utomjordingar kommer och tar över, men inte i den formen vi är vana vid. Istället smygande och krypande, när vi sover. Återinspelning av kultklassikern från 1956.

Originaltitel Invasion of the Body Snatchers
Regissör Philip Kaufman
Manus Jack Finney, W D Richter
Genre Thriller, Skräck, Science Fiction, Mysterium, 70-tal
Skådespelare Donald Sutherland, Brooke Adams, Jeff Goldblum, Veronica Cartwright, Leonard Nimoy, Art Hindle, Lelia Godoni, Kevin McCarthy, Don Siegel, Tom Luddy

JD
2021-03-21
Fascinerande yxig och ojämn ifråga om nästan varje stilistisk parameter. Det får stundtals en starkt distanserande effekt. Det är bara Donald Sutherland som håller stilen konsekvent. Tills han också ballar ur och slukar hela filmen.
dudson
2020-10-17
Creepy feeling rakt igenom. Fast bra är det verkligen inte. Sen alla dessa jobbiga kamera-åkningar" Sutherland är guld i sin skumma roll som hälso-inspektör iaf" haahaaa)
Ghostface
2018-05-25
Komik utan uppsåt, en skrattfest så underhållningsnivån är det inget fel på. Plus i kanten för Goldblum!!
mrtyson
2017-09-03
Kan det verkligen vara såhär dåligt? Effekter, story, repliker, musik, trovärdighet i rollerna - helkasst!
Henkoo
2016-11-03
Fint slut. Segar lite innan dess. Men bra.
Stan
2016-10-25
Seg. Aldrig särskilt spännande. "alla är våra fiender"-typ av film som man skiter i hur det går för folk
Mat1az
2016-09-25
Donald Sutherland, Leonard Nimoy och Jeff Goldblum - i samma film! Snygga effekter och rätt så spännande på sina ställen. Men den blir lite utdragen. Gillar slutet. Stark trea.
BrutusBeefcake
2016-09-14
Skrämmande som fan. Känns otroligt modern på något vis och Donald Sutherland regerar! Denna gav mig kalla kårar. Obehagligt! (11/15)
Engravadlax
2016-06-19
Åldern känns.
Baad3r
2015-11-15
Helt klart ett bättre slut än orginalets!