2.6

Varsity Blues

I småstaden West Canaan i Texas är amerikansk fotboll all plats, men Jonathan "Mox" Moxon har fått nog av det. Mox är mer intresserad av sina studier men hans far drömmer om att sonen ska bli framgångsrik fotbollsspelare. När lagets stjärna Lance Harbor skadas allvarligt får Mox plötsligt chans att spela, men samtidigt börjar år av psykisk press bubbla upp till ytan hos flera spelare i laget.

Originaltitel Varsity Blues
Regissör Brian Robbins
Manus W Peter Iliff
Genre Drama, Komedi, Romantik, 90-tal
Skådespelare James Van Der Beek, Jon Voight, Amy Smart, Paul Walker, Ron Lester, Scott Caan, Eliel Swinton, Ali Larter, Thomas F Duffy, Jill Parker-Jones, Joe Pichler, Richard Lineback, Tiffany C Love, Tonie Perensky, Mark Walters, Brady Coleman, James N Harrell

2021-09-20
Hade ändå väntat mig betydligt mer, men den är så klyschig och krystad och balaha och inte så sympatisk som den verkar vilja framstå. Svag tvåa.
2014-11-13
Jag tillhör dem som följde tv-serien "Dawson Creek" slaviskt så därför gillar jag James Van Der Beek som skådis. Jag är programmerad att gilla honom. Detta är en historia som inte får en jubla men inte heller bli besviken. Är man 19 år som jag var så talar den till en på ett viktigare sätt än om man vore äldre. Inte lika viktig för mig idag.
Hypostas
2013-12-21
Klockren rulle; med Paul Walker och James Van Der Beek, när de var som allra snyggast och sexigast.
Dele
2010-09-26
Visst finns det en human tanke som skänker viss meningsfullhet, men när hela grundupplägget går ut på att glorifiera idioti och visa upp detta som en norm, så skär det sig illa, och jag börjar må...illa.
ziferN
2010-07-03
Jag gillade faktiskt denna, underhållande, trevlig och charmig på sitt sätt. Sedan så älskar jag amerikansk fotboll så det är ett plus. Men perfekt eftermiddags underhållning när man har tråkigt. Svag 4a får det allt bli.
brother
2009-06-21
Även om den var självklar hur det skulle gå under hela filmen så fanns det ändå en viss underhållning i den.
ThoXXiC
2009-02-21
Nja..följer standardmallen..finns bättre filmer på samma tema..
Gialloblu
2008-08-24
Ingen av de bästa football-filmer man sett.
Soyd
2008-07-25
vilken kung film detta är!"
ViktorGlantz
2008-07-21