3.2

Värstingarna

Ett gäng tonåringar på ett ungdomsfängelse i Los Angeles startar ett fotbollslag tillsammans med sin ledare för att få mer självkänsla. Gridiron Gang bygger på en TV-dokumentär med samma namn från år 1993.

Originaltitel Gridiron Gang
Regissör Phil Joanou
Manus Jeff Maguire
Genre Drama, Kriminalare, 2000-tal
Skådespelare Dwayne Johnson, Xzibit, Kevin Dunn, Leon Rippy, L Scott Caldwell, Jade Yorker, David V Thomas, Setu Taase, Mo McRae, James Earl, Trever O'Brien, Brandon Mychal Smith, Jurnee Smollett-Bell, Michael J Pagan, Jamal Mixon, Danny Martinez, Joe Seo, Mary Mara

Skapad 2019-12-07 av Rollywood
Phil Joanou regisserar här en historia baserad på filmen Gridiron Gang (1993) med Louis Gossett Jr. Nu med ett helt nytt manus av Jeff Maguire som bland annat skrivit Clintan-rullen I Skottlinjen fr...   Läs mer »

Biotoppen
2009-11-02
En bra film extremt stark och känslosam!!
Minik?
2009-09-06
ÅH TESTOSTERON ( och grabb-deeptalk.. :/ ). Kändes rätt så träffsäker rent formmässigt. Schyssta rugbyscener liksom, även fast jag inte har något större intresse inom sporten (läs: inget alls).
LasseKongo74
2009-07-04
Har man aldrig förut sett en film med temat pojkar-från-slummen-tvingas-samarbeta-i-lagsport-och-bli-polare-med-varandra i sann "amerikan dream"-anda kanske det här är en uppfriskande upplevelse. Själv kan jag inte låta bli att garva åt klyschorna och stirra i taket när det blir outhärdligt sentimentalt.
Makar2
2009-06-30
Jag är så trött på den här typen av filmer, alla amerikanska sportfilmer är ju identiska!
saabina
2009-06-22
En mycket bra film. En mycket stark 4:a
Caaarl
2009-06-14
helt okej rulle men xzibits roll är skrattretande
Rikk3
2009-06-14
en film där man får se hur man kan utvecklas som person, sånt är posiitivt och sånt gillar jag :)
Prauter
2009-06-14
Ovanligt förutsägbart även för genren. En av de sämre.
Lisaduvet
2009-06-14
Helt okej film med en sann historia bakom sig, vilket är ett plus. Dock används tricket med slowmotion och storslagen musik väl mycket i fotbollsscenerna. Det tillsammans med förutsägbarheten sänker betyget för mig. Det här är inget nytt, man har sett det förut. En svag 3:a-
ziferN
2009-06-09
Jävligt bra film, The Rock spelar väldigt bra i denna! Stark 4a.