2.3

Vårt vilda liv

Hank äger en farm i Afrika där han föder upp vilda kattdjur; lejon, tigrar, geparder, etc. Samtidigt som Hanks familj är på väg från USA störs den dagliga rutinen av att det finns krafter som anser att djuren är en fara för omvärlden och borde avlivas.

Regissören, manusförfattaren och huvudrollsinnehavaran Noel Marshall använde sina egna lejon och delar av sin egen familj för att förverkliga filmen, vilken enligt uppgift tog elva år att spela in. Över 150 lejon och andra kattdjur deltog i inspelningen.

Originaltitel Roar
Alternativ titel Roar - Lejonen, Roar - Med livet som insats
Regissör Noel Marshall
Manus Noel Marshall
Genre Thriller, Äventyr, Skräck, 80-tal
Skådespelare Melanie Griffith, Tippi Hedren, Kyalo Mativo, Noel Marshall, Rick Glassey, Jerry Marshall, John Marshall

Javel
2021-05-20
Stolleprov! Oklart vad intentionerna var med detta fullödiga kaos men Noel Marshall måste haft en sektledares karisma om han kunde övertyga folk att ställa upp på det här. Flera av scenerna är riktigt spännande; inte för att man bryr sig om rollfigurerna eller handlingen utan för att man ser skådespelarnas tilltagande panik bredvid ett vidöppet lejongap. En mycket fascinerande, usel film.
produr
2021-04-15
70 personer i filmteamet blev skadade bla blev Jan De Bont(Speed) skalperad.Att ingen dog är som sagt ett under.Helt galen film med tanke på bakgrundshistorien .Det är väl ingen bra film i sig men att dom har använt 150 otränade vilddjur gör ju att man ser det på ett annat sätt.Galet men fascinerande
myslas
2017-08-04
Historien bakom filmen är bland det mest intressanta jag läst när det gäller filmhistoria. Själva filmen som sådan är inte särskilt bra men är ett intressant dokument av Noel Marshall och Tippi Hedrens fullständiga galenskap. Deras intentioner var förstås nobla men de hade helt uppenbart ingen som helst kontroll över vad djuren gjorde och att folk inte dog under inspelningen får ses som ett under.
2017-06-26
I stort sett värdelös som film. Desto mer imponerande är hur fasen de fick till alla scenerna då allt verkligen var äkta. En udda film helt klart och intressant på sitt sätt då det är djuren som har huvudrollerna.
AlbertSpica
2015-12-09
Handlingen är ok, men produktion är ju insane. Modiga skådisar och crew.
Cisco
2006-09-24
filmen hade inte en direkt handling men jag tyckte att den var så fruktansvårt välgjord och jag är imponerad över arbetet mellan katt och människa. Om bara manuset varit mer genomarbetat så hade filmen blivit super....
2005-06-15
Detta står att läsa på videokonvolutet: "90-talets thriller", "Först Fåglarna, sedan Hajen, och nu: Roar", "Publiken stod upp och applåderade efter visningen", och "En otroligt spännande actionfilm som får dig att bita sönder dina naglar". Sanningen är att denna film knappt har ett enda rätt. Allt är under all kritik, utom de vackra djuren och deras söta ungar.