2.3

Vem skuggar vem?

Harry Dobbs är en privatdeckare vars förhållande är på upphällningen. Han får i uppdrag av den vackra och mystiska Miss Dolan att skugga en viss "Rick", men får inte veta varför. Harry börjar skugga en man som lever ett mycket besynnerligt dubbelliv med två fruar och två familjer som inte känner till varandras existens. En i en villa i staden, den andra på en gård på landet. Efter en tids spaningsarbete börjar även Harry i sin tur skuggas av en kvinna.

Originaltitel Love at large
Regissör Alan Rudolph
Manus Alan Rudolph
Genre Komedi, Romantik, Thriller, 90-tal
Skådespelare Tom Berenger, Elizabeth Perkins, Anne Archer, Kate Capshaw, Annette O'Toole, Ted Levine, Ann Magnuson, Kevin J O'Connor

jonbo
2015-04-19
Berenger är en travesti i överspel, historien en lektion i tristess. Ett totalt misslyckande.
kanemura
2011-07-25
Niel Young gör bra ifrån sig, Berenger är bra som vanligt men det är scenerna med Ted Levine som verkligen lyser! Det är förvisso min favoritskådis, men han är verkligen otroligt bra i sin roll. Tyvärr används han inte tillräckligt utan får mest gå i bakgrunden och se misstänksam ut! Filmen är bra, men inget mästerverk. Den blir, som tidigare nämnt, litet långdragen ibland men början och slutet är finfint!
jimmyringo
2007-08-04
En film med Tom Berenger är nästan alltid sevärd, likså denna. Vem skuggar vem? är en charmig och små-underhållande film, där Berenger är reko som den godhjärtade dektektiven Harry Dobbs. Lite negativt är att filmen tenderar att bli lite seg och långdragen, så betyget blir en svag trea.