Vengeance

En fransk kock utkräver hämnd efter hans dotters familj dödats i Hongkong. För att hjälpa honom att hitta förövarna anlitar kocken tre lokala yrkesmördare.

Originaltitel Fu chou
Alternativ titel Fuk Sau, Gunfight, Revenge
Regissör Johnny To
Manus Wai Ka-Fai
Genre 2000-tal, Action, Kriminalare, Thriller
Skådespelare Simon Yam, Johnny Hallyday, Anthony Wong Chau-sang, Sylvie Testud, Lam Suet, Felix Wong, Maggie Siu, Lam Ka-tung, Stanley Fung Shui-fan, Michelle Ye, Eddie Cheung Siu-fai, Berg Ng Ting-yip

Zebulonm
2018-05-19
Nä. Den är inte värst...
Terran
2014-03-15
Snark snark, pang pang, snark snark, pang pang... Nej, men rätt snygg och till en början en rätt bra film. Tappade dock intresset när de körde ännu ett pang pang - race imiterandes dyngbaggar. En svag tvåa.
lekke
2013-12-17
Att man tar in en sopa som Johnny Hallyday visar hur dåligt tillståndet är för actionfilm från hong kong nuförtiden. Finns det ingen som har lite vision och som kan revitalisera genren igen?
100tonvalspäck
2013-06-05
Minnesförlusten var en onödig krydda till en rätt som smakade bra första halvan av portionen.
JimCarrey
2013-02-14
strålande action, självklar trea
Moj
2011-12-13
Riktigt snygg, men lite slapp i mittpartiet :-)
ellaine
2011-06-18
Bra men frustrerande.
MrMovieMan
2010-06-27
Svag 3:a. Riktigt snyggt foto, vilket är filmens största styrka och drar upp betyget för mig. Vissa scener höll riktig toppklass, men det var totalt sett för mycket märkliga inslag och 'coolhet bara för coolhetens skull' för min smak, typ solglasögon i regnet mitt i natten. Hade kunnat bli hur bra som helst med storyns grunddrag, men utförandet gör att det bara blev lite tanklös popcornunderhållning.

2010-02-20
Jag absolut älskar Wong, ingen spelar cool killer med brillor bättre än honom.
CinemaniaC
2010-01-06
Så fruktansvärt cool och otypisk actionfilm att jag kapitulerade totalt. Vissa scener såsom pangpang-explosionen iscensatt med enbart månskenet som ljuskälla var helt enkelt fenomenala. Når inte helt upp till Woo's 'The Killer' men det gör ingen annan actionfilm heller, däremot är den i samma höga klass. Tänka sig att actionfilmen trots allt inte är helt utdöd. Allt ifrån regi till manus, musik, foto och skådespeleri höll osedvanligt hög standard. Som en käftsmäll i solar plexus!