2.7

Venom

Den nyligen avskedade journalisten Eddie Brock får extraordinära krafter när han blir värd för en utomjordisk livsform.

Originaltitel Venom
Regissör Ruben Fleischer
Manus Kelly Marcel, Jeff Pinkner, Scott Rosenberg
Genre Action, Thriller, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Tom Hardy, Michelle Williams, Riz Ahmed, Scott Haze, Reid Scott, Jenny Slate, Ron Cephas Jones, Emilio Rivera, Peggy Lu, Sam Medina, Melora Walters, Jared Bankens, Wayne Pére, Sope Aluko, Michelle Lee

ilgoga
2020-07-06
Trots Hardy i fint överspel (Williams har knappt något att arbeta med) är detta pre-Marvel Era superhjältefilm, dvs riktigt kasst med dagens ögon.
Andreas_
2020-07-02
Inte bra på långa vägar, Tom Hardy är en favoritskådis helt klart, gör sällan en dålig roll eller film, han undvik t.o.m praktfiaskot Suicide Squad men inte denna gång, här åker han rätt ner i kvicksanden av dåligt gjord film, Sony försöker sig på att göra sina egna marvel karaktärer utan Disney och Marvel och som vanligt så misslyckas dom fatalt och då ska det tilläggas att jag var ett fan av Venom i serietidningarna spider-man när jag var yngre men jag tycker detta fungerar dåligt, tyvärr är han en biroll av spider-man och fungerar inte som ensam anti-hjälte, skämten är som vanligt fruktansvärt löjliga, Tom Hardy passar inte i rollen som Eddie Brock och manuset är totalt katastrof, men effekterna är dock bra, Venom ser bra ut som CGI karaktär och det är väl det enda man kan lyfta denna film med egentligen och tyvärr ska det komma en uppföljare...hade varit bättre om marvel själva fått ta hand om sin karaktär och gjort något bra av det och ett bättre manus och en mycket bättre regissör och givetvis en annan skådis än Tom Hardy men effekterna gör ändå att detta inte blir ett totalt magplask och givetvis att jag hoppas på att Sony släpper Venom till Marvel och Disney så att vi kan få se karaktären i MCU längre fram. Betyget blir en mycket svag 2:a
Noseman2005
2020-04-07
Otroligt nog får de Venom-karaktären att funka! Han är inte riktigt som jag minns honom från serietidningarna och på något sätt känns han mer som en "karaktär" här än där. Arrogant och älskvärd. Tom Hardy är också bra - de blir lite av ett humoristiskt radarpar. Sedan är det lite för cgi-fyllt på det där sättet att det känns mer som att man ser en speldemo än en spelfilm. Men vafan. Det är underhållning. (6/10)
ThePatient
2020-02-12
Jag älskar att Venom är rolig. Humorn passar fantastiskt bra.
2020-01-02
Rätt så underhållande film som i sina allra bästa stunder drar lite åt Deadpool. Bra tempo utan att det blir hysteriskt. Tom Hardy gör ett utmärkt jobb. (9-/15)
2019-10-09
Den här var ju ändå rätt häftig. Smått annorlunda marvel som inte känns stöpt i samma form som de andra.
Makkuro
2019-10-06
Mycket bättre än MCU-filmerna om man vill se serietidningsfilm.
HerrNenne
2019-10-06
Filmen har karaktären Venom och en riktigt bra Tom Hardy. Deras konversationer är fantastiska och höjer filmen ett par snäpp och gör den rätt ball och riktigt rolig.
ulpe01
2019-10-02
Mer kul än jag väntat mig och det var förmodligen mest Tom Hardys förtjänst. Michelle Williams lysande talan och hennes förskräckliga peruk är helt bortkastade här och handlingen är kopierad från många andra filmer.
RichardEk
2019-08-15
Lovande ansats och en bra start på filmen, men det blir lite väl strömlinjeformat ju längre filmen fortskrider. Med det sagt finns det underhållande och effektiva scener med en uppfriskande antihjälte från Marvels universum.