2.6

Venom

Den nyligen avskedade journalisten Eddie Brock får extraordinära krafter när han blir värd för en utomjordisk livsform.

Originaltitel Venom
Regissör Ruben Fleischer
Manus Kelly Marcel, Jeff Pinkner, Scott Rosenberg
Genre Action, Thriller, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Tom Hardy, Michelle Williams, Riz Ahmed, Scott Haze, Reid Scott, Jenny Slate, Ron Cephas Jones, Emilio Rivera, Peggy Lu, Sam Medina, Melora Walters, Jared Bankens, Wayne Pére, Sope Aluko, Michelle Lee

Tatty
2020-10-31
Förvånansvärt spännande än vad jag förväntade mig.
HansMoleman
2020-09-05
Okej Marvel-film. Stark tvåa/svag trea.
distinkt
2020-08-27
bättre än exakt alla andra superhjältefilmer
JD
2020-08-08
En sån där film man skäms över att ha sett. Att det skulle vara festliga finlandssvenska undertexter är en för klen ursäkt. Att jag erkänner är en del av min botgöring.
TimBuckley
2020-07-31
(rek 3) Tom Hardy var hela poängen med den här filmen. I övrigt inget som på något enda vis sticker ut. Eller jo, bjöd på en del skratt faktiskt. 2a.
Afflicter
2020-07-24
Ogenomtänkt och surt manus som inte tillför ett dugg till en redan möglande genre. Inte ens Tom Hardy kan rädda den här filmen, även om själva karaktären Venom är ganska karismatisk.
ilgoga
2020-07-06
Trots Hardy i fint överspel (Williams har knappt något att arbeta med) är detta pre-Marvel Era superhjältefilm, dvs riktigt kasst med dagens ögon.
Andreas_
2020-07-02
Inte bra på långa vägar, Tom Hardy är en favoritskådis helt klart, gör sällan en dålig roll eller film, han undvik t.o.m praktfiaskot Suicide Squad men inte denna gång, här åker han rätt ner i kvicksanden av dåligt gjord film, Sony försöker sig på att göra sina egna marvel karaktärer utan Disney och Marvel och som vanligt så misslyckas dom fatalt och då ska det tilläggas att jag var ett fan av Venom i serietidningarna spider-man när jag var yngre men jag tycker detta fungerar dåligt, tyvärr är han en biroll av spider-man och fungerar inte som ensam anti-hjälte, skämten är som vanligt fruktansvärt löjliga, Tom Hardy passar inte i rollen som Eddie Brock och manuset är totalt katastrof, men effekterna är dock bra, Venom ser bra ut som CGI karaktär och det är väl det enda man kan lyfta denna film med egentligen och tyvärr ska det komma en uppföljare...hade varit bättre om marvel själva fått ta hand om sin karaktär och gjort något bra av det och ett bättre manus och en mycket bättre regissör och givetvis en annan skådis än Tom Hardy men effekterna gör ändå att detta inte blir ett totalt magplask och givetvis att jag hoppas på att Sony släpper Venom till Marvel och Disney så att vi kan få se karaktären i MCU längre fram. Betyget blir en mycket svag 2:a
Noseman2005
2020-04-07
Otroligt nog får de Venom-karaktären att funka! Han är inte riktigt som jag minns honom från serietidningarna och på något sätt känns han mer som en "karaktär" här än där. Arrogant och älskvärd. Tom Hardy är också bra - de blir lite av ett humoristiskt radarpar. Sedan är det lite för cgi-fyllt på det där sättet att det känns mer som att man ser en speldemo än en spelfilm. Men vafan. Det är underhållning. (6/10)
ThePatient
2020-02-12
Jag älskar att Venom är rolig. Humorn passar fantastiskt bra.