2.7

Venom

Den nyligen avskedade journalisten Eddie Brock får extraordinära krafter när han blir värd för en utomjordisk livsform.

Originaltitel Venom
Regissör Ruben Fleischer
Manus Kelly Marcel, Jeff Pinkner, Scott Rosenberg
Genre Science Fiction, Thriller, Action, 2010-tal
Skådespelare Tom Hardy, Michelle Williams, Riz Ahmed, Scott Haze, Reid Scott, Jenny Slate, Ron Cephas Jones, Emilio Rivera, Peggy Lu, Sam Medina, Melora Walters, Jared Bankens, Wayne Pére, Sope Aluko, Michelle Lee

2019-10-09
Den här var ju ändå rätt häftig. Smått annorlunda marvel som inte känns stöpt i samma form som de andra.
Makkuro
2019-10-06
Mycket bättre än MCU-filmerna om man vill se serietidningsfilm.
HerrNenne
2019-10-06
Filmen har karaktären Venom och en riktigt bra Tom Hardy. Deras konversationer är fantastiska och höjer filmen ett par snäpp och gör den rätt ball och riktigt rolig.
ulpe01
2019-10-02
Mer kul än jag väntat mig och det var förmodligen mest Tom Hardys förtjänst. Michelle Williams lysande talan och hennes förskräckliga peruk är helt bortkastade här och handlingen är kopierad från många andra filmer.
RichardEk
2019-08-15
Lovande ansats och en bra start på filmen, men det blir lite väl strömlinjeformat ju längre filmen fortskrider. Med det sagt finns det underhållande och effektiva scener med en uppfriskande antihjälte från Marvels universum.
karlmats
2019-08-05
Jag hade ingen koll på Venom sen tidigare men en superhjältefilm med Tom Hardy i huvudrollen låter ju ändå full med potential så lite förväntningar hade jag nog ändå. Tyvärr klarar inte Hardy av att lyfta det här och det saknas även bra bikaraktärer och en engagerande skurk. Det mest underhållande blir ändå när Venom slänger ur sig one-liners till Hardy men det räcker ju inte för att fylla upp nästan två timmar. Inte speciellt dåligt, men ganska trött. En stabil 2a.
Biberkolben
2019-08-05
Väldigt överdriven och bitvis bisarr feelgoodkomedi. Svag start, men det tar sig. Stabil trea.
stoked87
2019-08-03
ej en mcu film i marvel mest sony som är hungrig för att splittra och deras andra spin off filmer får se hur trilogin blir med att Venom aldrig träffat spindelmannen i denna alternativa universum.
dafreakish
2019-08-01
Verkligen inget vidare när den gode Ruben ger sig på antihjälten Venom. Slappt manus, känns som det gjorts förut, med få ljuspunkter. Hardy är dock utmärkt och jag hoppas det blir bättre nästa gång.
Johjt
2019-07-21
Kanon, väntar på uppföljaren.